Syns det att man är sjuk?

  • sunshine
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #347939 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jo men ansikts uttrycket kan avslöja att man är sjuk. Kan se till mig själv.
När jag åt medicin så var jag mycket stelare i ansiktet, kunde knappt le.
Människor i min omgivning säger att de märker stor skillnad. Jag hade ofta ett frånvarande uttryck.
Så visst kan det synas. Men man kan också göra det bästa av situationen.
Mer
13 år 5 månader sedan #347948 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Syns det att man är sjuk?
Sunshine:
För mig har det varit tvärtom. När jag var som sjukast såg jag ut som Döden i "Det sjunde inseglet". Men med meds och terapi började jag se allt friskare och sundare ut.
Mer
13 år 5 månader sedan #347951 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Syns det att man är sjuk?
På mig märker man det inte. Jag är rätt duktig på att värja undan skiten och mår jag dåligt och jag känner att det inte funkar så släpper jag det jag håller på med och koncentrerar mig på något annat ett tag så man får fokusera om.

Visst klart om man pratar lite längre stunder så kanske man kan tycka jag är en lite "annorlunda". Får dock höra att jag ser rätt så trött ut ibland. Då brukar jag dra till med att jag sov dåligt eller att "ja, det är mycket just nu..".

Om det märks så brukar det absolut inte vara på utseendet. Visst finns det solklara fall där det inte står rätt till och det är i "hel och ren"-fallet. Men oftast så märker man det vid sociala interaktioner och kroppsspråk. Inte utseendet i sig dvs.
Mer
13 år 5 månader sedan #347953 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Syns det att man är sjuk?
Flera personer har sagt till mig att jag "ser medicinerad ut" i synnerhet då jag hade Cisordinol. Jag har hört saker om mig även före jag började med mediciner, tex folk som gick fram till mig på torget och frågade om de skulle "ringa nånstans" (psyket) åt mig, folk säger "du borde låsas in på psyk" och liknande.
Mer
13 år 5 månader sedan #347956 av makeup
Svar från makeup i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jag blir alltid anklagad att se trött sliten och sjuk ut. Mitt smeknamn i skolan var zombie och psyko pga av mitt utseende..(inte så värst länge sen) :( tänk om någon skulle ha frågat mig istället hur jag mår istället för att kalla mig för saker..jaja karma finns det är jag överygad om
Mer
13 år 5 månader sedan #347958 av makeup
Svar från makeup i ämnet Syns det att man är sjuk?
det var för att jag inte har ansiktsutryck och stundom stirrar stundom fladdrar med blicken