Hur artar sig schizofreni?

Mer
12 år 3 månader sedan #463125 av DemonSeed
Jag är inte rädd för de konflikter ni pratar om. Jag är rädd för vad som skulle kunna hända om vissa Europeiska länder föll tillbaks i gamla vanor. Vad skulle då inte kunna hända?
Mer
12 år 3 månader sedan #463128 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur artar sig schizofreni?
Det jag undrar över är varför USA vänder sig till Iran nu, när trupperna dras tillbaka från Irak och Afganistan?
Mer
12 år 3 månader sedan #463143 av Nissegossen
Både Israel och Iran lönnmördar viktiga kuggar i de länderna. Israel tar kärnforskare efter kärnforskare
Iran går på Israeliska politiker och försöker spränga dem i luften

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 3 månader sedan #463165 av vill-vara-med
Som läget ser ut idag ligger Grekland mycket "risigt" till.

Greklands utomordentligt dåliga finanser (statsfinanser dvs statsskuld & handelsbalans) kommer att drabba grekerna och därför även i viss mån resten av Europa även om Grekland lämnar euron.

Detta förhållande är omöjligt att förhindra.

Även Portugal, Spanien, Irland och Italien och ev också Frankrike och Storbritannien har så dåliga statsfinanser att dessa länder måste SPARA på stats-utgifterna utan att fördenskull haverera sin ekonomi.

Att minska på statsutgifterna i en lågkonjunktur är inget en ekonom vill göra dvs man måste gå oerhört varsamt framåt annars faller Europas ekonomi ihop.

Finansministrarna i Europa har inget guldläge kan man lugnt säga.

Anders Borg med flera jämför gärna dagens situation med nittiotalets "svenska under" men från den 19:e november 1992 fick kronan flyta fritt (= devalvering på 20%), vilket euro-länderna inte kan göra då de sitter fast i euron.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 3 månader sedan #463166 av Guest
Svar från Guest i ämnet .
Raderat
Mer
12 år 3 månader sedan #463167 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur artar sig schizofreni?
Har man inte sett några varningstecken?