Vad har du mist, vad har du vunnit?

Mer
10 år 2 månader sedan #642001 av Geta
Jo, friheten man får när man blir sjukpensionär är positiv. Jag njuter av den varje dag.
Mer
10 år 2 månader sedan #642058 av Admin1
Det är inte alltid roligt att jobba. Man kan tvingas göra saker man inte tror på och säga saker som man kanske inte heller tror på. Tvingas jobba med folk man starkt ogillar. Det slipper man som förtidspensionär, då kan man tycka och göra precis vad man vill. Skulle aldrig vilja engagera mig i RSMH för plötsligt där så skulle man kunna hamna i samma sits som på ett jobb. Göra och säga saker som man inte själv tror på.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 2 månader sedan #642060 av Fantasio
"Den här tråden är liksom inte rätt. Det finns väl egentligen ingenting positivt med sjukdomen..."

Jag försöker bara att se livet från den ljusa sidan, inte gräva ned mig i min olycka. Hade jag inte blivit sjuk hade jag aldrig träffat vissa personer som jag tycker om.
Mer
10 år 2 månader sedan #642207 av Admin1
Det är nog bra att försöka se det positiva och inte grotta ner sig i det negativa. Man mår dåligt av att bara tänka på negativa saker och man kan få depressioner av detta.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #642255 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad har du mist, vad har du vunnit?
Full fart framåt med positiva intentioner!!! Fast man ska nog inte glömma att leva i nuet också...!
Mer
10 år 2 månader sedan #642398 av Admin1
Ja, man skall leva i nuet, men försöka att vara positiv till det. Vi borde nog få lära oss positivt tänkande för många skulle må bättre då. Det är viktigt att ha rätt attityd. Religiösa med schizofreni verkar må bättre än andra antagligen kan en positiv attityd spela roll där.