Vad har du mist, vad har du vunnit?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 3 månader sedan #641741 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad har du mist, vad har du vunnit?
Jag miste mina vänner. Det var mycket roligare att knarka enligt de forna vännerna än att bry sig om en kompis... vann självinsikt och ett nyttigare liv. I dag kan jag känna glädje över de val jag gjort eftersom jag hamnade där jag är i dag! Lätt har det dock i n t e varit!!
Mer
10 år 2 månader sedan #641805 av Admin1
Viss försämrad ekonomi har jag fått, men största vinsten är friheten jag har nu. Frihet har alltid varit viktig för mig och därför kan jag inte tänka mig att engagera mig i föreningar = förlust av frihet.
Mer
10 år 2 månader sedan #641874 av saara
Har mist mycket av förmågan och orken att umgås med andra på riktigt så jag känner mig ofta ensam.
Det jag har vunnit är friheten att ganska mycket bestämma över vad jag gör på dagarna men sjukdomarna begränsar friheten också.
Mer
10 år 2 månader sedan #641876 av Amandara
Deppiga dagar är det inte lätt att räkna upp saker som man vunnit men.......jag har vunnit nya vänner, starkt förbättrade relationer i min familj och en stabil inkomst.

Jag har förlorat nästan allt typ.
Mer
10 år 2 månader sedan #641878 av Geta
Friheten känns verkligen bra. Man kan odla sina intressen på ett annat sätt när man inte arbetar.
När jag jobbade var jag dödstrött efter arbetsdagen. Man slipper att tvingas umgås med andra
om man inte orkar det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 2 månader sedan #641911 av Fantasio
Jag vill påstå att jag vunnit insikt om hur det är att må riktigt dåligt, att jag har större förståelse för andra människors mående.