Vad har du mist, vad har du vunnit?

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #641914 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad har du mist, vad har du vunnit?
Jag har pressat mig själv att gå till funkis ibland för jag kände skuld över att inte jobba... det jobbar jag på nu... vilar och stressar inte ut i onödan! Jag har gjort mkt fast jag eg inte orkat/haft lust... Det håller inte i längden det heller...! Lat är jag iaf inte!!
Mer
10 år 2 månader sedan #641933 av Nissegossen

Admin1 skrev: Viss försämrad ekonomi har jag fått, men största vinsten är friheten jag har nu. Frihet har alltid varit viktig för mig och därför kan jag inte tänka mig att engagera mig i föreningar = förlust av frihet.

Samma för mig, har blivit erbjuden styrelsepost i ett par föreningar, men alltid sagt nej. Likadant på viska, det fanns en tid då jag satt här hela dagarna och även ibland på nätterna när jag inte kunde sova och fångade upp de som inte mådde bra. Då fick dessa svar på studs. Friheten att kunna göra vad jag vill sätter jag högre än många saker och därför har jag inte engagerat mer i viska än vad jag har gjort och gör nu. Det är därför Admin, jag har tackat nej till en del på viska. Till att börja med kunde jag helt enkelt inte engagera mig mera, då hade skrivandet på sajten fått justeras och jag hade fått ändra inriktning, vilket jag inte ville göra.

Förr kunde jag sitta i minst 16 timmar på viska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #641934 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad har du mist, vad har du vunnit?
Jag ska jobba på friheten... Det är allt jag vill egentligen!!
Mer
10 år 2 månader sedan #641969 av Erasee
Jag har under åren fått bättre minne och det ser jag som en vinst, det är nästan viktigast för mig att ha bra minne och ett intressantare liv, det är bra att man här på Viska kan diskutera saker och ting... :tummenupp
Mer
10 år 2 månader sedan #641971 av Geta
Folk tycker att man är lat som inte jobbar. Men de förstår inte att man blir utkastad ur arbetslivet när
det avslöjas att man har diagnosen schizofreni.
Mer
10 år 2 månader sedan #641981 av Ready
Den här tråden är liksom inte rätt. Det finns väl egentligen ingenting positivt med sjukdomen...