Vad har du mist, vad har du vunnit?

Mer
4 år 4 månader sedan #1209384 av krokus
Det verkar som att jag har missat denna gamla tråd?

Hur som helst, har jag mist vänner (eller snarare så kallade vänner), en vettig utbildning med efterföljande vettigt arbete och vettig inkomst. Det som gör mest ont är att jag är för stresskänslig för att klara av att studera på högre nivå. Jag gillar att lära mig nya saker.

Det som jag har vunnit är nya vänner och obegränsat med fritid. Haha! I och med att jag inte studerade särskilt länge, behövde jag inte ta flera hundratusen i CSN-lån, så det är ju positivt.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209434 av Slyngelsnubben
Vadå fritid, sjukersättning räcket knappt till mat.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209468 av memphis
Det är många som är avundsjuka på oss med sjukersättning, för att vi äger våt egen tid på ett sätt som inte går om man jobbar. De tänker inte på hur det är att leva på så lite pengar utan blir avundsjuka och röstar på SD som säger att de ska lösa problemet med långtidssjukskrivna och förtidspensionerade.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209469 av björk
I samband med att jag lyssnade på Gorgoroth
förlorad jag många bestånds delar av min själ,
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1209515 av Fantasio
Jag ska till en kompis klockan sex. Jag har vunnit vänskap med honom.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209532 av krokus

Slyngelsnubben skrev: Vadå fritid, sjukersättning räcket knappt till mat.

Det som jag syftade på var tid, inte inkomst. Att jag kan lägga upp min tid som just jag känner för.

Vill jag se på film en dag, då kan jag göra det. Medan de som arbetar heltid får nöja sig med att se på film på helger eller kvällar.