Grå vardag

Mer
18 år 3 månader sedan #32765 av Balder
Svar från Balder i ämnet Grå vardag
Anki, jag åt både Zyprexa och Abilify samtidigt en period (ungefär 3 veckor). Då märkte jag inte av någon skillnad. Det är först nu när jag bara äter Abilify som jag märker att jag:
1) Är mycket piggare
2) Har gått ner 10 kg i vikt
Jag mår bättre och bättre för varje dag, nu efter ett halvår med Abilify kan jag inte tänka mig att bli sjuk igen. Jag mår lika bra som innan min första psykos! :)
Mer
18 år 3 månader sedan #32766 av Anki
Svar från Anki i ämnet Grå vardag
Min läkare tycker att jag ska äta båda samtidigt ett bra tag eftersom det var först med Risperdal som jag blev symptomfri. Risperdal har jag tagit 4 månader...Måste säga att det låter positivt med Abilify :). Håller den borta psykossymptomen helt? (jag kanske kan skynda på bytet)
Mer
18 år 3 månader sedan #32767 av Balder
Svar från Balder i ämnet Grå vardag
Ja Anki, Abilify håller borta psykosen helt och hållet. Man blir dessutom piggare, gladare och mer positiv av Abilify!

Jag tycker du skall byta så fort som möjligt (om det är möjligt för din läkare och så). Jag har sagt till min läkare att man borde skriva ut Abilify som första medicin till alla istället för alla andra som man bara går upp i vikt av och blir dåsig/trött av. :D
Mer
18 år 3 månader sedan #32769 av Anki
Svar från Anki i ämnet Grå vardag
Ska försöka med min läkare...Hon är rädd att jag skall falla tillbaka och bli psykotisk då jag var det mer eller mindre under ca 3 år (Zyprexa hjälpte inte). Men iallafall :D . Tack för tipset!!
Mer
18 år 3 månader sedan #32770 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Grå vardag
Jag äter abilify och den ger inga biverkningar på mig som jag märkt. Den hjälper men har svårt med å ta hand om lägenheten. Dosen är 20mg sen äter jag med Seroquel 300mg. Fast de går bättre nu efter en kort tid på rehabelitering och ska in igen på en fyra veckors rehabelitering om några veckor men jag skulle helst slippa
Mer
18 år 3 månader sedan #32779 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Grå vardag
Fantasio,

Mitt råd är att du skaffar dig ett personligt ombud. Det är nämligen så att ett personligt ombud kan ordna sysselsättning och rehabilitering mycket bättre än vad man klarar av på egen hand. Jag tycker definitivt att du skall pröva på det och se om ditt liv då känns bättre.

Tack, Vargen för infon. Jag har märkt att du varit borta ett tag från sajten. Hoppas att det går bra med rehabiliteringen och att problemet med lägenheten löser sig. Du tillhör ju sajtens första medlemmar.