Grå vardag

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
18 år 3 månader sedan #32790 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Grå vardag
Urrk! Jag blir alltid otrevlig i slutändan. Låt mig säga detta innan jag går överstyr: Jag läser och tar åt mig av vad ni skriver-detta fäller alla trådar (jag var hygglig ppå matlagning). Jag vill inte vara elak. Ombud? Jo, jag vet. Men man blir som ett dagisbarn igen. Hjälplös! Förlåt, radera detta om så krävs.
Mer
18 år 3 månader sedan #32794 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Grå vardag
Fantasio,
Vet inte riktigt vad jag ska säga... Men ibland är det en lång väg man måste gå innan man blir återställd. Det kan vara så att du har det svårt för en tid, men det vänder, försök lyssna till läkarna och ta emot all hjälp du kan få. Sök upp någon form av gemenskap, vänner, familj, släkt, alla som kan lyssna och stödja dig. Ta ett steg i taget. Du är OK. Du är här och nu.

*kram*

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #32803 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Grå vardag
Ni som knaprar Abilify, hur funkar sömnen för er? Måste ni kompletera med sömnmedel eller?
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32806 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Grå vardag
Fredrik! Jsg fick äta sömnmedicin när jag åt 15mg, då blev jag också mycket rastlös...Efter att ha sänkt den till 10 mg så behöver jag inte ta någon sömnmedicin. Det funkar ändå. det händer dock att jag vaknar mitt i natten( men detta kan bero på andra saker med) men jag somnar om utan medicin.
Mer
18 år 3 månader sedan #32808 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Grå vardag
Jag tar 15 mg abilyfy och 10 mg Cipralex, till natten tar jag Zopylon och 25 mg Nozinan.
Men Zopyklon alt Imovan och Nozinan fick jag ta redan innan jag fick Abilify.

Jag blir inte rastlös av Abilifyn, kanske beror det på att jag tar Nozinan till natten som gör att man går ner lite i varv dagen efter.

Jag gillar dessa kombinationer eftersom dom fungerar bra för mig.
Ska försöka sluta nu med zopyklonen och enbart ta Nozinan till natten.
Mer
18 år 3 månader sedan #32864 av Balder
Svar från Balder i ämnet Grå vardag
Fredrik, jag äter 15 mg Abilify och sover mycket lite varje natt. Men jag trivs med detta eftersom jag aldrig är trött trots 5-6 timmars sömn. Istället vaknar jag på morgonen mellan kl. 4-6 och tar någon timnmes promenad. Med Zyprexa sov jag otroligt länge och var trött även på dagarna!