Vad krävs för att bli inlagd?

Mer
4 år 3 månader sedan #1222815 av Geta
Går inte hörlurarna sönder, när du sover med dom och vänder dig i sängen?
Mer
4 år 3 månader sedan #1222818 av memphis
Eller hur NG! Sömn är verkligen grunden man behöver för att stå upp. Därför är jag så less på denna skötare som inte hjälper mig. Hon tycker jag gör fel som sover dagtid men jag måste sova när jag kan sova ju, annars får jag psykos. Hon kunde för 1, 5 månad sedan ha hjälpt mig ur sömnlösa nätter via medicin, men hon har valt att inte göra det. I stället försöker hon förstöra helgen för mig! En sån subba! Men jag har genomskådat henne nu så hon har inga vapen emot det! Hahaha.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222838 av Nissegossen

Geta skrev: Går inte hörlurarna sönder, när du sover med dom och vänder dig i sängen?

Nej de brukar hålla jag kan inte minnas att något par gått sönder pga det

Det är bara när det är akut nödvändigt knappt någon gång per år, får jag min sömn blir jag inte heller sjuk. Det första man får när man kommer upp på avd är en spruta oavsett vad man har för medicin sedan förut med en Medicin som läkare funnit att man somnar på och att man blir lugn och inte aggressiv

Absolut att sömn Är A och O vid psykossjukdom

Men akutmedicin ger i de flesta fall kraftig viktuppgång så man bryter och ger den man är van vid kanske höjer dosen något är man fininställd och samtidigt tar mer i pillerform utav sin injektionsmedicin brukar det rädda en tillsammans med sömnmedel. Somnar man då är nästa dag en helt vanlig dag

Kan säga att vid psykosmedicinering förordar jag injektioner den ståndpunkten har jag haft länge och läkare borde lägga tvång bakom att ta injektioner om inte patienten själv hoppar över och inte vill komma, visserligen ett fåtal men ett litet fåtal och de har märkt att ja, det här stämmer inte jag har ingen psykos jag skall inte ha medicin mot det som de påstår, om de fick observation över tid det skulle löna sig jag tror en del som kommer in är inte psykiskt sjuka som både vi och läkare tycker andra och en själva som är sjuka det är då risk att allt sammantaget GÖR en sjuk, skillnaden kan vara hårfin.

Många som går läkarlinjen borde lära sig den andliga sidan nämligen i synnerhet vi har besvär av andligt slag, nej det är ingen bluff jag kallar det andligt men att prata om den andliga sidan gör aldrig läkare den andliga sidan måste det pratas öppet om då det finns saker i livet som existerar parallellt med det vi i vanliga fall ser och hör. En del förlorar sig själva på andliga sekter som inte är av sanningens art, det ligger mycket ondska bakom och hat från en del av den sidan av det. Samtidigt som det finns en Jesus som är den treenige Gudomen Fadern sonen helig ande. Det Gud är, det är godhet allsmäktighet och ande och liv, den som är född av ande, vatten är liv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222859 av Geta
Tycker att de läkare som jag träffat i psykiatrin har varit öppna för det andliga. En läkare sa- man kan aldrig veta.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222869 av memphis
Då och då får man träffa en intelligent läkare, även om man alltid har hyrläkare. Någon som förstår. Men för det mesta är hyrläkarna oengagerande och tänker inte längre än de ska vara på kliniken. Jag hatar hyrläkarsystemet.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222876 av Nissegossen
Jag pratade med en annan överläkare än den jag brukade tala med han sade jag förmår inte omfatta det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum