Vad krävs för att bli inlagd?

Mer
4 år 3 månader sedan #1220935 av memphis
Tyckte det var väl fräckt Jocke! Tycker inte personal ska ha bristande respekt för patienten. Kanske går vi till samma mottagning? Jag kommer be att få prata med nån annan om mina sömnbesvär.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220939 av Jocke
okej tack för det Geta! Då ska jag åberopa det till läkaren nästa gång jag träffar på denne!

memphis skrev: Tyckte det var väl fräckt Jocke! Tycker inte personal ska ha bristande respekt för patienten. Kanske går vi till samma mottagning? Jag kommer be att få prata med nån annan om mina sömnbesvär.

Nä, Läkaren har nog träffat på många med samma problem som mig, jag tycker inte det var okej att denne sade så, speciellt som Geta påpekade, så kan stress åstadkomma denna fenomen. Jag tror vi kan ha samma Läkare? Videosamtal ibland?

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220941 av memphis
Nej, jag har inte fått träffa ryssen igen. Har nu olika läkare varje gång. Den som rådde mig idag att hålla mig vaken 2-3 dygn är inte läkare utan skötare tror jag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220943 av Jocke
fruktansvärt insiktslös av denne! Vet av egen erfarenhet att rätt sorts dröm är bra, men vaknar ofta flera gr på en natt, men sammanhängande så blir det minst 3 timmar djupsömn ngn gång under natten, sedan kommer drömsömnen som får mig att delvis slappna av.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1221057 av Cosmos

Jocke skrev: Ja, om man är orolig för viktuppgång, så borde läkarna rannsaka vilken sorts tablett som orsakar en viss viktuppgång som abilify t. ex. Istället sade läkaren för ngn dag sedan att jag hade ölmage? Läkaren sade, att det kan vara en kombo mellan medicin och öl som orsakar uppgången, och det spelar ingen roll vilken styrka det är på ölen!

Jag är långt ifrån inläggningshotad, men jag tycker det var bra att läkaren sade, då vet jag dennes ståndpunkt! Men påtalade skarpt för mig, att det bara är jag själv som ska besluta om jag vill fortsätta och dricka och tycker också, att jag borde tänka mer på min hälsa!

Får en läkare säga vad som helst?


Nej, en läkare ska behandla sina patienter med respekt. Det är idiotiskt vad han sade till dig. Hur kommer det sig att du dricker nu igen? Är du fortfarande tillsammans med din dam?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221059 av Fantasio
Kan man bli inlagd för ångest? Om den är riktigt kraftig kanske det är panikångest och en sådan attack klingar kanske av på en dag. Men om man har mer eller mindre ständig ångest, kan man bli inlagd för det?