Gruppboende

Mer
5 år 3 månader sedan #1121380 av björk
Svar från björk i ämnet Gruppboende
Gammal är en bra tanke ställare om man blir man är under medicinens besvärjelser och kommand. Därför är det klentroget att medel livslängden inte är något man skryter med.
Brutal skam. Å skuld beläggning. J/N
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 3 månader sedan #1121466 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Ska psykiskt sjuka placeras på olika boenden för att undvika hög koncentration av dem, så att säga? Sprida ut dem med psykisk sjukdom?Jag tänker då att de flesta gruppboendena är för förståndshandikappade. Jag vill inte hamna bland förståndshandikappade. Jag tror det är bättre som det är i fallet med boendet på Luntgatan. Ungefär som att det fanns en avdelning i stan för de med psykossjukdom. Han som nämndes i artikeln hade psykos o försökte bryta sig in hos grannen, men det kan inte personalen på boendet hjälpa. Eller kan dem? Psykoser får folk oavsett var dem bor.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121470 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Jag tror att det anses för dyrt att ordna en massa gruppboenden till psykiskt sjuka.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 3 månader sedan #1121472 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Jag vet en slyngel som bor där. Eller jag tror att han bor där. Han har förmodligen en hjärnskada. Jag har råkat på en ung kvinna som känner honom och jag vet att hon har tagit droger och jag tror att den här killen gör det också. Är säkert i hans lägenhet folk håller till och tar droger. Då är det upp till personalen att ta tag i saken, men vad ska de göra? Ringa polisen så de får göra husrannsakan? De kan inte ränna där, det finns det inte resurser till.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121892 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Gruppboende

Geta skrev: En kedjerökte, fick KOL och dog. En ville hålla sig så smal som möjligt. Fick benskörhet. Kotorna i ryggen knäcktes. Blev kutryggig. De inre organen kom i kläm. Det slutade med döden.


Usch vad otäckt! Blev lite orolig över min egen hälsa och rygg. Jag har en värkande rygg och går framåtlutad. Det knakar och knäcker när jag böjer mig ner eller sträcker upp mig. Sjukgymnast har konstaterat att jag har skolios på två ställen. D v s ryggraden är krökt på två ställen. Det har utmynnat i att jag undviker att gå så mycket som möjligt eftersom det hugger i ryggen hela tiden. Jag tror att det hela har förvärrats p g a att jag sitter framåtlutad när jag sitter vid datorn. Bordet är väldigt lågt.

Hemskt att tänka på att jag kan dö av det.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121896 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Lösningen kan vara att byta databord!