Gruppboende

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1111903 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
En bekant vill in på gruppboende. Skälet han angav tycker inte jag är nog för att hamna på boende. Jag sitter också o har det tråkigt, men än sen då? Sen blir det väl världens hyra. Jättedyrt. Ja, mig får di aldrig in på gruppboende.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111924 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Hyrorna på gruppboende kan vara höga därför man får betala för gemensamhetslokalerna också. Men kan få extra bostadstillägg, så man minst har 5000 kr kvar, när hyran är betald. Om man har svårt ändå ekonomiskt kan man ansöka om handikappersättning på grund av hög hyra. Minst 1000 kr per månad och max 3000 kr per månad kan man få.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111958 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Gruppboende
När jag jobbade på gruppboende trodde jag aldrig att jag skulle kunna hamna i samma sits.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111999 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
När jag jobbade på kommunhuset/kansliavdelningen så trodde jag aldrig att jag skulle hamna på hispan våren 1990. Begick inte ens brott - så på ett sätt fattar jag ingenting? :?:
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Utomjordingen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 3 månader sedan #1121302 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Admin1 postade om ett specifikt gruppboende i Norrköping, såg även på Facebook samma sak. Jag har pratat med två som bor där. En kvinna sa att hon trivdes väldigt bra, men då var hon nyinflyttad. En annan kvinna verkade tycka det var lite rörigt, hon sa det inte rakt ut, men det förstod man. Men samlar man härtingar på ett och samma ställe blir det ju inte som i ett vanligt hyreshus. Alla förstår även att artikeln var lite som en saga, typiskt murvlar. Ska man in på ett boende för psykiskt sjuka blir det kanske inte mycket bättre än det på Luntgatan (som artikeln handlade om).
Mer
5 år 3 månader sedan #1121365 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
En bomb hade sprängts på boendet sedan misshandel, så gruppboendet var nog inte helt bra.