Gruppboende

Mer
5 år 7 månader sedan #1087597 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Hon som dog i augusti såg ut som Agneta Fältskog i sin ungdom.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087687 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att sådana som mig ska leva ute i samhället utan sådana som mig ska leva på gruppboende förutsatt att det är fint boende.

Varför ska sådana som mig inte leva ute i samhället?

Jo, vi har konstant inre stress på grund av osynliga ljud som friska personer fattar nada av. Vi som har konstant inre stress på grund av osynliga ljud är inte som alla andra psykisk friska är... .

Alltså, hur ska jag förhålla mig? Min kvinna får ut över 300 tusen kronor i lön per år medans jag får runt 100 tusen kronor per år. Måste jag alltid ligga under?
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087813 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Många hoppar över dödsannonser idag för de är dyra 4000-7000 kr.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087816 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gruppboende
vilket ocker!
Mer
5 år 7 månader sedan #1087819 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Priset beror på storleken. En lång vers kostar mycket.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087902 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gruppboende

Fantasio skrev: Vad är dina åsikter om gruppboende? Hur är det att bo på gruppboende? Extra intressant att höra från dem som bor på sådant. Jag var hos en person som nyligen flyttat in och han var glad och nöjd. Pratade nyss med min kontaktperson och denne ville ha in mig på sådant, men jag sa att jag ville bo hemma. Kan de tvinga en?

För många år sedan dejtade jag en kille som bodde på något slags gruppboende, tror att det var för autister. Han hade en egen lägenhet där med larmknapp i badrummet. Hans grannar knackade på stup i kvarten. Det fanns personal där och de som bodde där (på gruppboendet) kunde äta tillsammans någonstans. Vid närmare eftertanke kan det ha varit ett satellitboende.

Min mamma ville ha mig på gruppboende när jag var runt 22 år, och jag är glad över att det inte blev så. Tror inte att jag skulle ha trivts.