Gruppboende

Mer
5 år 7 månader sedan #1087529 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Jag har inte haft så stor koll på vad patienter har haft för diagnoser, när jag varit inlagd för psykos. Det har varit lugnt för det mesta. Kan inte deprimerade patienter ha fördomar mot andra sorters patienter?
Mer
5 år 7 månader sedan #1087534 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Gruppboende
Kanske inte rätt person att svara på riktigt. vet att några personer orsakat oro och hållit hela avdelningen vaken långt inpå kvällen. Utagerade mot personal och andra patienter, skapat kaos. Många har blivit så pass dåliga att de hellre vill skriva ut sig. Vilka diagnoser dessa personer har är nog ovidkommande, Ber om ursäkt om det jag skrev kanske var klumpigt och väckte anstöt. Tycker givetvis att de som behöver lung och ro ska få det oavsett diagnos.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087545 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Men det är inte vi med schizofreni som bestämmer vart patienter kommer, när de blir inlagda. Schizofrena är kända för att vara relativt lugna. Patienter med borderline däremot ska ofta vara stökiga. Det är nog sällan som personer med depression kommer till gruppboende. De fungerar för bra för det.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087547 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Gruppboende
Ber återigen om ursäkt att jag svävade iväg från den ursprungliga frågan som Fanazion påtalade. Många lider dock av dubbel diagnoser om dessa däremot är riktiga vet nog varken patient eller läkare egentligen. Lite hönan och ägget. Psykotisk depression är juh inte samma som schizofreni eller andra psykotiska inslag? Det är juh ingen tävling, vem som är sjukast. Nä du har rätt Geta Personer som bara lider av depression bor väldigt sällan på gruppboende, Och som jag försökt påtala är ofta depression ett av många symtom på många olika sjukdomstillstånd. Var inlagd på ett ställe där grannen slog huvudet i väggen hela kvällen och natten på grund av röster, jag visste att han inte var farlig eller så men det påverkade mig djupt på många olika plan och inte bara för att jag verkligen behövde sova som du säkert kommer påstå.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087581 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende

Cosmos skrev: Kommer man inte till gruppboende när man har blivit vräkt? Har en kompis som inte betalade hyran och nu är satt på korttidsboende.

Korttidsboende hamnar man i när man är utan bostad. Sedan försöker de ordna fram en lägenhet. En här bodde på korttidsboende och kallade det för gökboetboende. Alttså inte bra.

Fantasio skrev: Jag har varit hemma hos en arbetskamrat, han är förståndshandikappad. Han har en helt vanlig lägenhet, men nånstans i huset finns nån slags lägenhet/lokal där det finns personal.

Det kallas för satellitboende.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087585 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
Min kvinnans kollegor på jobbet har sagt till henne varför min kvinna inte sätter mig på ett gruppboende!? Min kvinna har då svarat att hon vill inte se mig bo på ett gruppboende - hon kommer göra allt för att jag inte ska hamna på ett sådant ställe.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.