Gruppboende

Mer
5 år 3 månader sedan #1121892 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Gruppboende

Geta skrev: En kedjerökte, fick KOL och dog. En ville hålla sig så smal som möjligt. Fick benskörhet. Kotorna i ryggen knäcktes. Blev kutryggig. De inre organen kom i kläm. Det slutade med döden.


Usch vad otäckt! Blev lite orolig över min egen hälsa och rygg. Jag har en värkande rygg och går framåtlutad. Det knakar och knäcker när jag böjer mig ner eller sträcker upp mig. Sjukgymnast har konstaterat att jag har skolios på två ställen. D v s ryggraden är krökt på två ställen. Det har utmynnat i att jag undviker att gå så mycket som möjligt eftersom det hugger i ryggen hela tiden. Jag tror att det hela har förvärrats p g a att jag sitter framåtlutad när jag sitter vid datorn. Bordet är väldigt lågt.

Hemskt att tänka på att jag kan dö av det.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121896 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Lösningen kan vara att byta databord!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1121897 av Miika
Svar från Miika i ämnet Gruppboende

Cosmos skrev: Usch vad otäckt! Blev lite orolig över min egen hälsa och rygg. Jag har en värkande rygg och går framåtlutad. Det knakar och knäcker när jag böjer mig ner eller sträcker upp mig. Sjukgymnast har konstaterat att jag har skolios på två ställen. D v s ryggraden är krökt på två ställen. Det har utmynnat i att jag undviker att gå så mycket som möjligt eftersom det hugger i ryggen hela tiden. Jag tror att det hela har förvärrats p g a att jag sitter framåtlutad när jag sitter vid datorn. Bordet är väldigt lågt.

Hemskt att tänka på att jag kan dö av det.

Jag har också skolios
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121906 av wasp
Svar från wasp i ämnet Gruppboende
Känner många som bor i gruppboende och verkar trivas!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1121945 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Gruppboende
Miika,
Har du gjort något åt det, t ex går hos sjukgymnast, gym och träning?

Geta skrev: Lösningen kan vara att byta databord!

Javisst! Men eftersom jag är bekväm så sitter jag i soffan och har datorn på soffbordet. Men har funderat att sitta i köket istället, har inget databord.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1121970 av Miika
Svar från Miika i ämnet Gruppboende

Cosmos skrev: Har du gjort något åt det, t ex går hos sjukgymnast, gym och träning?

Nej ingenting, har inga besvär för tillfället
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.