Att inte bli trodd

Mer
5 år 2 veckor sedan #1143017 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Det är smärtsamt att inte bli trodd. Då är det bättre att inte berätta.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143031 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Men Anna Odell blev trodd på, när hon spelade psykotisk.Hon blev behandlad som psykotisk. Det går inte att klaga på.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143039 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Jag menade inte trodd på att man mår dåligt. Det tror väl de flesta på. Jag menade att ingen tror på ens "vanföreställningar" som kanske inte är några vanföreställningar.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143040 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att inte bli trodd
Jovisst. Men när de förstod att de blivit lurade blev alla patienter misstänkliggjorda för att "göra en Anna Odell". Dessutom måste alla tillgängliga resurser gått åt när de tog hand om Odell och patienter som mådde skit på riktigt var tvungna att vänta på hjälp.

Ännu mer groteskt blev det när Odell kallade det hela för ett konstverk, ett examensarbete.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143041 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
memphis, det verkar kvitta vart du flyttar- du är lika förföljd ändå. Därför tror jag att dina närmaste tvivlar på dina "vanföreställningar."
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143042 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Ja ja. Förstår i vilket fall inte AOdells verkliga syfte med sitt upptåg. Var det ett påstående att psykiatrin är en bluffbranch? Att psykriatiker inte alltid kan avgöra vad en person lider av? Förstår inte hennes syfte.