Att inte bli trodd

Mer
5 år 2 veckor sedan #1143043 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Jag tror att det var ett examensarbete för Konstfack, där hon gick. David Eberhard, läkaren gick med på att han var en del av konstinstallationen.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143045 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att inte bli trodd

Geta skrev: Jag tror att det var ett examensarbete för Konstfack, där hon gick. David Eberhard, läkaren gick med på att han var en del av konstinstallationen.


Men inte frivillig deltagare väl? Har för mig att han var med i debatten och dessutom var mest förbannad.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143047 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att inte bli trodd

memphis skrev: Ja ja. Förstår i vilket fall inte AOdells verkliga syfte med sitt upptåg. Var det ett påstående att psykiatrin är en bluffbranch? Att psykriatiker inte alltid kan avgöra vad en person lider av? Förstår inte hennes syfte.


Hon ville visa hur brutal psykiatrin kan vara med tvång, bältning och överdosering. Eftersom hon agerade som hon gjorde med sparkar och slag plus att hon bet personal gjorde de precis vad hon ville dokumentera.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143080 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att inte bli trodd

Cosmos skrev:

memphis skrev: Ja ja. Förstår i vilket fall inte AOdells verkliga syfte med sitt upptåg. Var det ett påstående att psykiatrin är en bluffbranch? Att psykriatiker inte alltid kan avgöra vad en person lider av? Förstår inte hennes syfte.


Hon ville visa hur brutal psykiatrin kan vara med tvång, bältning och överdosering. Eftersom hon agerade som hon gjorde med sparkar och slag plus att hon bet personal gjorde de precis vad hon ville dokumentera.


Hon borde vara anhållen för att ha fejkat sin sjukdom och kostat pengar, en form av bedrägeri och som det återbetalningsskyldig och fått böta ett saftigt belopp för det hon kostat Eller är/var sjuk?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143082 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Jag tror att Anna Odell fick böta 10 000 kr.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143085 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att inte bli trodd
Tror det är högre vid falskt alarm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum