Att inte bli trodd

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1213436 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att inte bli trodd
Kan vår föreställningsvärld som vi förmedlar, uppfattas som en lögn av andra när dem jämför olika fall med varandra. Vad klarar vi av att förmedla, så att det blir en sanning som uppdagas för dem, att vi inte kan bättre efter en viss nivå av skills?

Självklara saker för mig är nog kanske inte självklart för andra, men dom har väl oftast en annan färdighet som dem kan tillämpa. För mig är stressen det stora boven i dramat! För mig är den kroniskt men hur förmedlar jag den känslan när den verkligen behövs?

Har väl inga direkta katastroftankar, men pinan är långt utdragen ibland, och det har kostat mig några vänner under årens lopp. Vissa saker tar längre tid för mig, än för andra.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 4 månader sedan #1213442 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Folk har en förmåga att hitta på saker som inte är sanna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1213448 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att inte bli trodd
man kan antingen förminska eller förstora sanningen? Men problemet är att vi har oftast en dålig tolkningsförmåga som följer med schizofrenin automatiskt! Vi har svårt att läsa av problematiken i skrivande stund. Efter en lång betänketid kanske vi klarar några snäpp till, men vi är definitivt inga lögnare!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1213450 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd
Jocke, det er dette med at praktiske ferdigheter ikke avdekkes gjennom samtaler. Terapeuter burde tenke mindre på prat og mer på adferd. Selv KBT handlet om at jeg skulle rapportere tilbake etter oppgaver og fylle ut en visuell-analog skala fra 1-10. Ingen observerte min adferd. Da blir bare prat likevel.

Geta skrev: Folk har en förmåga att hitta på saker som inte är sanna.

Folk tror i høy grad på det vil tro på. Derfor er det slik at forskning viser at forskning viser det forsker vil.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1213451 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att inte bli trodd
Hur förbättrar man den signifikativa förmågan vad gäller att framhäva sin "skill"? Men du pratar ju själv rätt mycket IngeF? Hur kan man bevisa att man verkligen behöver viss adekvat hjälp?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 4 månader sedan #1213481 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd
en.wikipedia.org/wiki/Nonverbal_learning_disorder
Et stort problem er at dette ikke finnes i DSM. Da eksisterer det ikke for psykiatere. Men det er tydeligvis en ganske vanlig følgetilstand ved CP.