Värst, tanke eller verklighet?

Omröstning: Vilket är värst? Tanken eller verkligheten?

Tanken
6 37.5%
Verkligheten
8 50%
Vet ej
2 12.5%
Totalt antal röstare: 16
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105376 av Zoidar
Hemskheter händer. Vilket är värst tanken eller verkligheten? Vet inte om det är lätt att tänka sig in i hur jag menar, men vi med psykoser kanske förstår? Det värsta jag varit med om i mitt liv har inte varit faktisk verklighet, utan imaginär verklighet under psykos.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105387 av memphis
jag säger verklighet är värre. t ex övergrepp, bara ett exempel, är värre än fantasi/tanke.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105399 av Nissegossen
Som den psykolog på sjukhuskyrkan jag gick till. Hon sade du får tänka på vad du vill, men inte göra allt som dyker upp. Hon satte en skillnad på det. Jag gör inte det, jag försöker stävja i tanken som jag rent ut sagt försöker domptera. Jag går inte med på allt som dyker upp i skallen, i helig ande den är utgjuten över allt folk, så jag vill säga som Mowgl lärde sig se er noga för vargar se er noga för god jakt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105413 av Utomjordingen
Verkligheten kan vara hård, kall och mörk men sen har jag när jag återinsjuknat psykiskt blivit mer rädd för den abstrakta världen som för mig blivit för verklig/påtaglig så jag har av den anledning fått lägga in mig på psyket. För mig finns en värld till utöver denna 3 D -värld när jag har varit psykotiskt.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105415 av Geta
Mycket av min schizofreni handlar om tankar. Mycket är vanföreställningar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 5 månader sedan #1105438 av Jocke


Det är märkligt hur gamla episoder tillåts dominera ens närvaro, men varför kan jag inte stiga över smärttröskeln och leva som en verkligt fri man?

Men tyvärr tycks det livet vara en chimär? Pseudotankar tillåts styra över ens liv!

Men makt måste brytas och tas bort ur agendan då den styr många människors liv! Tankar är det som begränsar ens liv, en ung man vid namn Armand Duplantis (stavhoppare) säger att tankarna begränsar och att det primitiva tar över genom att överträffa sig själv.

Men vad är då verklighet? Tyvärr är det ofta andra människor som styr vad verklighet ska innehålla!

Vars är världen på väg?