Värst, tanke eller verklighet?

Omröstning: Vilket är värst? Tanken eller verkligheten?

Tanken
6 37.5%
Verkligheten
8 50%
Vet ej
2 12.5%
Totalt antal röstare: 16
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 5 månader sedan #1105662 av Nissegossen
Geta
Man får tänka vad som helst men inte göra vad som helst sa min psykoterapeut.

Som jag tidigare beskrivit sade min psykolog exakt samma sak. Men jag skrev också att hon gjorde skillnad på tanke och verkligheten men det gör inte jag. Det som sker i tanken kan ha beröringspunkter IRL och att jag försöker domptera min tanke tro mig det är svårt. Det också att det kan ske i verkligheten vad jag har i tanken. Jag vill inte låta mina tankar flöda fritt därför kan jag och vill inte släppa allt fritt och meditera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105664 av Pg
Svar från Pg i ämnet Värst, tanke eller verklighet?
Mina psykoser jag har på natten är nog värre än det jag varit med om i verkligheten. För nån natt sen drömde jag att ett odjur bet mig och det kändes så verkligt att jag vaknade.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105693 av Utomjordingen
Samma här - psykoser har varit hemska! Minns för lite över 4 år sedan när jag blev psykiskt UFO-ombordtagen, notera psykiskt. Fick elstötar! "De Grå" hotade mig med högre strömstyrka om jag inte höll mig till sanningen. Det var riktigt obehagligt! Dröjde inte länge innan jag blev inlagd på psyket efter den abstrakta händelsen som var så påtagligt/verkligt.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105724 av Cosmos
För mig är tankarna (och känslorna) värst. Verkligheten går ofta att påverka. Värstingsituationen är när de två går in i varann där man inte vet om vad som är vad.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105725 av Nissegossen
Det var längesedan jag hade en psykos, jag har gått vidare och många minnen vill jag inte ha tillbaka jag får kalla det post psykos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105795 av Admin1
Psykiska sjukdomar är tankesjukdomar och därför är tankarna oftast värre än verkligheten.