Värst, tanke eller verklighet?

Omröstning: Vilket är värst? Tanken eller verkligheten?

Tanken
6 37.5%
Verkligheten
8 50%
Vet ej
2 12.5%
Totalt antal röstare: 16
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 5 månader sedan #1105469 av Nissegossen
Som tur är vet vi inte allt som sker, verkligheten kan vara så svår att vi inte kan ta in den, det skulle vara så dystert att vi av den orsaken att vi inte ville leva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105472 av wasp
Tankar kan vara nog så besvärliga. Tur vi inte gör verklighet av dem. Tur även att inte veta vad som händer bakom kulisserna ibland!
Mer
5 år 5 månader sedan #1105502 av memphis
Katastroftankar är väldigt jobbiga. Men när katastrofer verkligen händer är det ännu värre. Också blir det ofta svår psykos av katastrofer.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105513 av krokus
Jag håller med Ispegelland. Å andra sidan är jag numera rädd för att bli t ex rånad, och tankarna kan fara iväg och ge ångest.

Bara för några dagar sedan råkade jag ut för en sådan situation, att jag blev riktigt rädd för att bli rånad. Det slutade med att jag flydde därifrån. Jag blev inte rånad.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105562 av Recard2016
Jag har så jävla allvarliga katastroftankar och ofta, så helt klart tanken värst för mig. Typ om jag ska flyga t.ex. så börjar jag brottas med tankar om att jag är en terrorist som ska kapa planet, eller tror att vi ska krasha hela tiden. Jag kapar så klart aldrig planet och vi krashar aldrig.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105578 av notwoodstock
Värsta skräpet jag läst var under min Science Fiction-period.