Hur många alter egon har ni?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111523 av Nissegossen
Att fabricera texter kan jag med 2004 när jag först blev medlem frågade en handledare jag väntar bara att du sammanställer dina texter till en bok, du har redan tillräckligt med texter för att göra det. Till saken hör att vid tillfället kunde jag själv tryckt upp den till självkostnadspris, bara betala omslag papper tuner allt kunde jag gjort själv. Jag har bla kopierat böcker för att läsa böcker till utbildning som var restnoterat i bokförlaget den maskinen kunde jag och har bla tryckt poesiböcker och annat. Det som var lurigt var att samordna sidorna i rätt ordning för att inte missa att texterna hamnade på rätt plats i det tryckta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111556 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur många alter egon har ni?

Admin1 skrev: När du söker Handikappersättning sök också för kostnader för vård och medicin för Räven gjorde så. Sedan om du har reskostnader till jobbet. Om ditt boende är fördyrat kan du lägga in det. Nissegossen kan också kanske ansöka om handikappersättning för han insjuknade före 65 års ålder. Han har ju merkostnader som hemtjänst också.


Jag har försökt en gång redan för inte så längesedan, tror det var i våras. Det är jättesvårt numera att få ersättning förutom schablonen som innebär ett stadigvarande handikapp. Det måste vara en merkostnad på minst 12000 varje år! Minns inte alla villkoren, men som sagt jättesvårt numera.

Vars är världen på väg?
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111634 av Admin1
Ja, det finns ett minimumbelopp på dryga 1000-lappen per månad och sedan max 3000 kr per månad. En som Nissegossen kunde ansöka om utgifter för hemtjänst för det är nog handikappet snarare än åldern, som gör att han behöver det redan nu.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111835 av Richard
Nu har ett sämre alter ego tagit över mig... Det gör mig orolig o ger mig hjärtproblem, men har proppat mig full med medicin, så om ett tag kommer ett nytt alter ego o tar över. Men jag tröstäter...

Jag är god, ond, orolig, ev. nått annat alter ego också. Men jag vill ha förslag på namn till mina personligheter. Har inte multipla personligheter, eller så är jag på väg att utveckla det. Men jag kallar det alter egon...

Jag tar mig en titt i mitt medicinskåp, där finns väl runt 30 olika mediciner, majoriteten psykofarmaka. Jag vill skapa ett avslappnat alter ego!
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111883 av Inwatto
Teoretiskt förslag på namn till alter egon: Richardo, Richardi, Richardius, Richardez, Rich, Ricky, Rick och Richardina, Richarda, Richardelle (ifall du upptäcker kvinnliga alter egon). Richardu är hungrig och Richärd är däst och mätt. Ja, du ser systemet...

Tyvärr lär du upptäcka att bara svaga och snälla alter egon accepterar namnet du ger dom. De starka och egensinniga vill ha helt egna namn.

Dessutom blir du rätt ensam om att sätta namn på dig själv på saker som andra bara kallar för känslolägen, roller eller liknande.

Jag ser mina delpersonligheter som osynliga vänner och har därmed lite distans till dom och det tror jag är nyttigt. De som lider av DID skrattar nog inte åt detta. Att byta identitet och personlighet är ingen lek. Att inte veta vad den andra identiteten gjort och sagt, är ju förödande. Hoppas du slipper det!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 4 månader sedan #1111902 av Amandara
Döp ditt alter ego till Egon . Hade en klasskompis som heter Egon. Har noll alter Egon. ..Har fullt upp med mig själv. Det är pestig för stunden.