Hur många alter egon har ni?

Mer
5 år 4 månader sedan #1111923 av Admin1
Det var en medskådespelare, som tyckte Jan Malmsjö var egotrippad och kallade honom Jag Malmsjö.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111957 av Nissegossen
Admin
Ja, det finns ett minimumbelopp på dryga 1000-lappen per månad och sedan max 3000 kr per månad. En som Nissegossen kunde ansöka om utgifter för hemtjänst för det är nog handikappet snarare än åldern, som gör att han behöver det redan nu.

Svaret från kuratorn
Ja, god man sa att det låter som en god idé med handikappsersättning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1112312 av Admin1
Om du söker ta med vårdbesök och medicinkostnader också. Kostar godman ta med det också.
Mer
5 år 4 månader sedan #1114295 av Duppedu
Jag har ett alter ego. Är inte religiös eller andlig egentligen men har en personlighet som skulle offra allt för gud. Jag är livrädd för den och försöker hålla den nedtryckt så gott jag kan. Hon faller på knä och gråter för att gud är , och allt det vackra i livet. Liksom total surrender. Den personligheten eller vad en ska kalla det har utvecklats av psykadeliska droger och psykosen där jag upplevde något som kan liknas vid gud och guds kärlek. Som en hjärnskada känns det. Obehagligt om den skulle komma fram bland folk.