Vad är sämst i era liv just nu?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1144633 av Admin1
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144638 av krokus

Vierja skrev: Ett långsiktig mål, svårt att motivera sig att gå igenom dag för dag när det inte finns något längre fram som man ser fram emot.
Diagnos och liknande åt sidan då.

Samma här! Ibland funderar jag på att tävla i någonting för att få upp motivationen till att fortsätta. Jag är bara halvstark och skulle nog behöva hjälp för att kunna tävla. Men jag vet inte vad jag vill tävla i. :?

Sedan vet jag inte vad som känns mest lockande, försöka arbetsträna eller satsa på någon tävling?

En helt annan grej som stör mig just nu (och varje vår) är pollen. Det gör mig trött och hängig, trots antihistamin.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144937 av Admin1
Ekonomiskt sett är arbetsträning bättre än tävling.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302591 av krokus
Just nu är jag nedstämd, var det redan innan ridolyckan. Så svaret på frågan om vad som är sämst i mitt liv nu, är mitt humör. Känner mig låg, låg och låg. Inget känns roligt. Mat är inte gott. Jag vill bara sova.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302607 av Nissegossen
Krokus

Att vilja sova, ja, just nu vill du fly verkligheten något är genuint fel i din vardag, viljan att sova är att du vill inte vara med det som är runt dig i vardagen. Mitt råd är, se över hela din situation granska kritiskt allt du har runt dig i vardagen se med öppna ögon vad det är som klämmer eller skaver, var i en annan situation där du gör val efter hur du vill fortsätta du måste ur den slentrian som mal varje dag. Inse du vill inte vara vaken, du måste granska kritiskt vad du vill, istället för hela din situation där allt vad du har runt dig vill du inte ha.

Vänta inte att han kommer till häst böjer sig ned tar dig om midjan och sätter dig bakom sig på sadeln. Gör radikalt om din verklighet i vardagen var i den verklighet du vill vara, är situationen, rätt för dig? Vad kan du göra för att förändra radikalt din vardag.

Du vill inte vara i den verklighet du är i nu.

Tänk över det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302614 av Geta
krokus,

Sedan undrar jag om det är så klokt att styrketräna så hårt att du skadar dig. Ridningen verkar inte heller vara ofarlig.