Vad är sämst i era liv just nu?

Mer
3 år 4 månader sedan #1303060 av krokus

Nissegossen skrev: Krokus

Att vilja sova, ja, just nu vill du fly verkligheten något är genuint fel i din vardag, viljan att sova är att du vill inte vara med det som är runt dig i vardagen. Mitt råd är, se över hela din situation granska kritiskt allt du har runt dig i vardagen se med öppna ögon vad det är som klämmer eller skaver, var i en annan situation där du gör val efter hur du vill fortsätta du måste ur den slentrian som mal varje dag. Inse du vill inte vara vaken, du måste granska kritiskt vad du vill, istället för hela din situation där allt vad du har runt dig vill du inte ha.


Tidigare idag skrev jag en punktlista på vad som gör mig nedstämd och glad. Det blev betydligt fler punkter på nedstämd. Nästa steg är att göra något åt dessa punkter.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303065 av Zoidar
Nog att jag ibland känner mig ostabil och har lite ångest. Annars är det rätt bra just nu.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303074 av Nissegossen

krokus skrev: Geta,
imorgon ska ryggen magnetröntgas, får resultatet under nästa vecka. brosk är väl ytterörat och nästippen? diskarna är kanske något annat material.

nisse,
nyponsoppa är betydligt godare än buljong, haha! :D

admin,
jo, jag ska gå till fysioterapeut efter röntgen, antar jag i alla fall. det var vad neurologen sa förut.


Diskarna är ben, jag har inte läst anatomi men mellanrummet mellan diskarna är inte ben utan ett mjukare material när det gör ont saknas mjuka materialet som skall vara där och nerverna som skall skyddas kläms när det fattas. Jag har fått uppfattningen att det om inte brosk så innehåller det samma som bildar brosk.

Jag har fattat det så. Sedan så svåra skador som att diskarna blir förskjutna i sidled där ställs verkligen vetenskapen i form av läkare för ett för det första ett svårt val för det andra stor risk för patienter samt kolleger som synar allt från början till slut, jag hoppas att hans kolleger verkligen hjälper kirurgen.


Istället för att vänta ut ser vad han skall göra. I det läget säger det mycket om kollegerna ty de om några vill komma upp sig en del de flesta säger till opererande kollegor sina synpunkter. Andra dömer ut hela tillvägagångssättet och framför sin egen teori till syvende och sisdt frågar kirurgen i operationssalen patienten, vill du att jag/vi visar operationsteamet att vi opererar.

Antingen säger du ja, det är därför jag är här, operera du/ni jag lägger mitt liv i era händer, eller så har du känslan det här känns inte bra jag kan dö.

Då säger du det sanningsenligt vilket alla är glada för att du själv har yttersta ansvaret för ditt liv, det här känns inte bra, jag kommer att dö. Jag själv skulle ärlig säga det om jag kände så. Annars om det är lugnt inom dig tummen upp, ni opererar.

mst i era liv just nu?
Medveten kopia följer, ja tiden för sessionen var slut


Innebörden i detta inlägg är bygger du upp dvs ger kroppen förutsättningarna till koppen att själv bygga upp din kropp som jag min kropp gav jag byggstenarna till min kropp, kan säga ärligt min kropp svek mig inte jag är fri från smärta, hade ont jag sade ärligt vi opererar inte mig.

Jag visste då ingenting om att senare skulle jag bli helt fri från smärta, jag trodde att jag alltid i hela livet att jag skulle ha smärta, men jag kände, det var så starkt att det var stopp väggen operera dig inte.

Jag var tvungen, ja, inte av någon annan det var mitt eget val, vi opererar inte, smärtan jag trodde jag skulle få ha hela livet är helt borta utan operation. Du har det valet ännu, skriv ut ta med bilaga till beslutande läkare prata igenom det med ansvarig rygg ortoped kirurg.

Ge dig själv chansen först var ståndaktig i vad du än beslutar om du tar den kur jag föreslagit, jag tjänar inte ett dugg på det här, jag önskar bara att du först försöker behandla dig själv.

Jag själv har ställts inför valet och jag kände så starkt att avstå från operation det var som ett ...måste. en del år senare vaknade jag med smärta i bägge höftleder gick till toa med stor smärta till köket likadant ute sitta på min pall var hundrade meter smärtan i ryggen var så stark att jag hade så står smärta, vad sjutton menar du Gud jag vet att du finns Jesus hjälp mig. Gick till köket tog en magnecyl brus...

...Ännu värre smärta. blev förbannad satte mig vid datorn, på sökvägen lindring av artros en avsomnad frågelåda på kolhydrater i Fokus fann jag vad de som svarade skrev jag har inte kvar något från den, lådan är borta trodde helt enkelt då att det inte kunde hända men på sökvägen hittar jag ingenting.

Jag kan bara säga ta fasta på vad jag nu skrivit prata med ansvarig läkare förlåt, men tala om varför låt han, hon ansvarig läkare och jag frågar dig läkare hur skulle du själv göra?

I alla fall den som ser till att direkt så snart en sådan skada, då gällde det artros, jag tog tag i det direkt i höfterna var det ännu inga skador på lederna det var bara förslitet brosk.

Stanna nu säg inte det går inte att bygga brosk i en fullt utbildad vuxen människa. Innan du gör det prova gärna själv. Gör ett försök mät halten brosk under hela tiden.Ta kur en gång om dagen annars äter jag upp en hatt.

Säger inte doktorshatt nej får ansvarig läkare äta upp om vederbörande vill, jag säger var så god och skölj.

Jag skall bara ha en bröllopstårta hatt i konfektyr det tycker jag är gott, med eller utan bröllop

Någon undran?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303091 av wasp
Att vara 60+ och sitta halvt om halvt i karantän. Rösterna får fritt spelrum då och jag far så illa!
Mer
3 år 4 månader sedan #1303096 av notwoodstock
Jag är jagad av att inte störa servrar.

Behöver bli fri från sådant.

Fast det kanske inte är det värsta.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303115 av Admin1

krokus skrev: Tidigare idag skrev jag en punktlista på vad som gör mig nedstämd och glad. Det blev betydligt fler punkter på nedstämd. Nästa steg är att göra något åt dessa punkter.

Beteendeaktivering har effekt mot depression. Det handlar om att göra roliga saker.