Vad är sämst i era liv just nu?

Mer
3 år 4 månader sedan #1302688 av Amandara
Man vill alltid för mycket....
Mer
3 år 4 månader sedan #1302704 av notwoodstock
Alltihopa, nej kanske inte.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302745 av krokus

Geta skrev: krokus,

Du behöver en personlig tränare. Disken är av ett mjukare material än kotorna. Vid diskbråck har disken tryckts till och kan påverka nerverna som utgår från kotpelaren.

Jag tror att du har rätt. Tack för stöd och råd. :)
Mer
3 år 4 månader sedan #1302746 av mopa
Att det är omöjligt att ta sig till kontaktgruppen nu når det är mörkt. Den här covid rädslan går lite för långt ibland.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302747 av Nissegossen

krokus skrev: Nisse,
Tack! Tack för ett tänkvärt och bra svar. Om jag inte minns fel, var jag nedstämd för två år sedan också, i oktober och november. Jag får göra en lista på vad jag trivs med och vad som gör mig nere, så det blir överskådligt.

Geta,
Men... Hästar och träning är mina intressen. :(
Styrketräning skulle jag behöva hjälp med. Det kan vara så att jag har gjort övningar som inte passar min rygg. Diskbråck är väl en förslitningsskada?



Krokus, vid styrkelyft bör du ha PT viktigt du lär dig lyfta rätt. Du har böjt ryggen kanske gjort ett ryck med böjd rygg. Det är långt över normalt. När du lyfter skall du jämföra med ett lod i snöre stå rakt i kroppen böj knäna raka armar utefter sidorna greppa stången böj under armarna börja med vikter där du tränar under överarmar låter armarna jobba.

Håll på länge så du får bulor på både över, under armar, sedan knäar du, men en senare övning eller kör rakt igenom med låga tal på vad du lyfter så mycket att det blir svettigt efter ett bra tag.

Att lära ut på distans är svårt jag ser inte alls hur du gör när du håller på snöret med lodet jämför dig med ett hela du ett stålspett rakt inte kutryggigt böjd kropp, nej, nej spettet lodrakt all tyngd rakt ned genom kroppen inte böja, du böjde dig tog i, det var då diskbråcket kom.

Du har numera smärta i kroppen diskarna slits du saknar brosk förmodligen börjar det gå på lederna är du intresserad läs om hur jag gjorde för att bli fri från smärta i kroppen bland annat i ryggen med ischias i vänster ben som strålade ned till skenbenet genom skadade diskar i ryggen med jag och ryggortoped kirurgen tittandes på plåtarna, vi sade båda vi opererar inte mig hur jag flera år senare vaknade med dubbelsidig artros i höftlederna.

Vanligt med bägge sidor samtidigt hur jag knappt pga smärta kunde ta mig från sängen till toa, knappt från sängen till köket där tog jag värktablett resultat ännu värre smärta jag förbannad tog mig till datorn sökvägen den gången var lindring av artros kolhydrater i fokus hamnade på en avsomnad frågelåda finns inte kvar där stod boten.

Nej, jag får inte säga att mat är medicin men lägg om vissa saker i kosten vid såväl diskbråck som artros är boven utslitet brosk läkare säger går inte bygga upp förlorat brosk. Jag är med andra överbevisade om att det går, jag med sådan smärta att jag var tvungen sitta varenda 100 meter pga smärta i rygg av min skada där ovanpå det smärta av artros.

Jag vände det byggde brosk, enligt läkare går inte, JAG BYGGDE BROSK I MIN KROPP TIG KÄFT JAG HAR GJORT DET, djävla gubbfan till läkare. Jag är fri från smärta i min egen kropp. Som Jesus sade i tre dagar var jag i jordens sköte på tredje dagen hade jag byggt min kropp och stod upp.

Du kan också bli utan smärta i ryggen pga diskbråck och Artros sök på viska det finns på viska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1302755 av krokus
Nisse,
Det kan vara så att jag har lite för svaga magmuskler, som i sin tur gjort att jag har svankat lite vid lyft. Jag har inte krummat ryggen.

Däremot har jag endast ont i höger sida av underkroppen. Men snart ska jag röntgas, och får då veta mer!