MsTibbs största problemdiagnos?

Mer
4 år 3 månader sedan #1224283 av Geta
Motoriken är väl inte den bästa vid Aspergers syndrom?
Mer
4 år 3 månader sedan #1224287 av Fantasio
Intressant, Geta. Jag har en fd arbetskamrat som har ADHD och jag tror han sa Aspergers. Han är känd för att vara klumpig.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224291 av IngeF
Er hjernen påvirket, så er vel motorikken det også. Men Ms. Tibbs var i hæren, så den fysiske formen må jo også ha vært ganske god.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224302 av MsTibbs
I kriterierna i DSM finns ingenting om motorik, men i praktiken har de flesta motoriska svårigheter ja. Jag har handtremor, händerna skakar. Och noll bollsinne, men där spelar också mitt syn som saknar 3d.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224305 av IngeF

MsTibbs skrev: I kriterierna i DSM finns ingenting om motorik, men i praktiken har de flesta motoriska svårigheter ja. Jag har handtremor, händerna skakar. Och noll bollsinne, men där spelar också mitt syn som saknar 3d.


Hørt om NLD?
en.wikipedia.org/wiki/Nonverbal_learning_disorder

Med tanke på at du var markant svakere i matte enn i andre fag, motoriske problemer, synspersepsjon etc.
Mitt største problem i forhold til dette er såkalt spatio-visuell agnosi. De med CP er kraftig overrepresentert akkurat hva gjelder dette, vet man i dag. Men det finnes ikke i DSM foreløpig. En av verdens ledende spesialister på dette er dansken Bo Heijlskov, som har vært virksom i Sverige. Danskene har kommet klart lengst med dette i Skandinavia. Det ville gått enda verre med meg om jeg ikke hadde hatt en mirakuløst god mattelærer på videregående.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224306 av MsTibbs
Inte hört om. Synen beror dock påatrjag bara kan se med ett öga samtidigt. Ser jag med båda samtidigt ser jag dubbelt. Svårt att gå i rulltrappor då de rör sig!