MsTibbs största problemdiagnos?

Mer
4 år 3 månader sedan #1224308 av IngeF
Jeg er ganske sikker på at NLD snart blir lagt under autismespekteret, men vi får vel se.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224315 av mormor1
Själv har jag ADHD ... PÅSTÅR DOM Jag varnar dom lämnar ut dom här diagnoserna som morgonmjölk
Mer
4 år 3 månader sedan #1224316 av Cosmos

MsTibbs skrev: Inte hört om. Synen beror dock påatrjag bara kan se med ett öga samtidigt. Ser jag med båda samtidigt ser jag dubbelt. Svårt att gå i rulltrappor då de rör sig!


Hur gick det då att skjuta?
Mer
4 år 3 månader sedan #1224322 av IngeF

Tjockaflickor skrev: Själv har jag ADHD ... PÅSTÅR DOM Jag varnar dom lämnar ut dom här diagnoserna som morgonmjölk

Man kan mistenke at ADHD overdiagnostiseres fordi man da kan medisinere dem som er litt vanskelige, og dermed spare penger på spesialpedagoger. Man har jo i dag nærmest vedtatt at lærertetthet ikke har betydning for læring. Man skulle jo tro at man lærer best i mindre grupper om man sliter.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224330 av Cosmos
Klasstorlek har ingen eller lite med lärande att göra, det är sant. Men samtidigt ökar ju risken att det blir stökigt i större klasser. Jan Björklund sade jämt att Sverige utmärker sig när det handlar om dålig disciplin och det tror jag. Svenska barn och ungdomar är hopplöst bortskämda av föräldrarna och gränslösa av att bl a ha blivit uppväxta och uppfostrade på institution.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224331 av IngeF
Man må dog huske at i obligatorisk grunnskole, så varierer nivået på elevene langt mer enn på høyere utdanning. I Norge finnes det knapt spesialskoler mer. Frankrike har en tydelig distanse og autoritet mellom lærer og elev. Der finnes knapt ADHD. At fransk skole nå har store problemer kan skyldes elevmassen, og det kan ikke ha blitt lettere i Sverige de siste ti årene, men det får man neppe si.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.