MsTibbs största problemdiagnos?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224449 av IngeF
En viss sammenheng mellom de to begrepene har man kunnet gjenfinne gjennom hele den moderne psykiatriens historie:
sml.snl.no/affektavflatning Om jeg skal beskrive schizofreni med ett ord er det dog ambivalens. Autisme i denne opprinnelige meningen betyr tilbaketrekking,

MsTibbs skrev: Man lär socialt på rasterna, men jag hade bara 10% syn för jag hade lapp på mitt friska öga för att träna upp det dåliga....

Det blir ikke bedre sosialt av at man ikke har gangfunksjon før man har fylt seks år, som i mitt tilfelle.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224456 av Recard2016
Jag älskade raster hatade lektionerna. Ville bara ut o spela fotboll o springa o va fri, inte indoktrineras o tränas till meningslöst löneslaveri. De åren i mitt liv då jag lärde mig mest var åren innan ja började skolan, bara vara ute i de fria o leka med kompisar o utforska världen. Kunde läsa innan ja började skolan.

www.adlibris.com/se/e-bok/anarchist-educ...school-9781629635330 den här skolan hade jag velat gå i.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224458 av IngeF
Det er neppe tvil om hva som er viktigst, selv om det er aldri så tungt å akseptere.

Recard2016 skrev: www.adlibris.com/se/e-bok/anarchist-educ...school-9781629635330 den här skolan hade jag velat gå i.

Hadde du radikale foreldre, og "fri" oppvekst, eller brøt du med det "borgerlige"? Jeg prøver ikke å starte en krangel, er bare nysgjerrig.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224460 av Recard2016
Mina föräldrar har till största delen varit sossar. Men jag såg hur min farsa gick till jobbet varje morgon kl 6 som en zombie. Min farsa var brevbärare i 45 år i stan, min morsa jobbade till största delen på hotell som städare o bartender. Jag kommer från en arbetarklassfamilj, vissa skulle kanske kalla den medelklass.

themodernschools.wordpress.com/philosophy-and-origins/
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224461 av IngeF

Admin1 skrev: Vid autism har man ofta andra diagnoser också. Det är typiskt för autism. Det tyder väl på ett släktskap mellan autism och psykiska sjukdomar.

Om tallene i denne artikkelen stemmer, så er CP betydelig vanligere i USA enn i Norden? Man pleier å si to tilfeller pr tusen i Norge.
www.cdc.gov/ncbddd/cp/features/prevalence.html
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224462 av Geta
Om CP är vanligare i USA än i Norden, borde det bero på förlossningsvården. De flesta får CP-skador i samband med förlossningen.