MsTibbs största problemdiagnos?

Mer
4 år 2 månader sedan #1224589 av IngeF
"Det går seg nok til." Den har vi hørt før. Men når pedagogene kommer hjem til dine foreldre og skryter av hvor godt det går, da tør man i hvert fall ikke å si noe. Det hele er en parodi. Jeg burde sagt fra, men turte ikke.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224773 av Admin1
En del av schizofrenin anses bero på förlossningsskador. Men autism har ofta kraftigt nedsatt IQ, men vid schizofreni är det nästan normalt. Flesta här har gått i vanliga skolor, men många autister går i särskola. Likheten mellan schizofreni och autism är sociala svårigheter. Vid schizofreni anses för många nervkontakter rensats bort medan vid autism är det tvärtom för lite har rensats bort och därför får de inlärningssvårigheter. Kallas för pruning.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224779 av Cosmos
Min far var industriarbetare under mina första år i livet. Sedan började han studera och blev så småningom företagsekonom. Mor min var hemmafru men jobbade lite grann på ett hantverkshus när jag blev lite äldre.

OT, men så mycket det fanns i Sverige på 60-talet då jag växte upp! När min mamma lade in sig på sjukhus för en operation anlitade mina föräldrar en s k hemsamarit. Det var en präktig dam i sköterskeuniform som såg till att vi barn fick något att äta, och hon städade och diskade för att hemmet skulle vara tip top då vår mamma kom hem. Om vi betalade? Tror inte det.