Har en del av er gett upp?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236339 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Har en del av er gett upp?
Vad är det för trams om att man ger upp bara för att man inte jobbar! Livet är så mycket mer än jobb. Genom att leva billigt kan man få ihop en slant för att resa. Resor är de verkliga höjdpunkterna i tillvaron. Det behöver inte vara långt, Kanske en tripp till Tyskland eller England kan få ögon och öron att öppnas för hur andra människor lever och resonerar.

Ska man till varje pris jobba kan man göra det i den s k brukarrörelsen. Genom att engagera sig, träffa folk och dra sitt strå till stacken kan en helt ny värld öppna sig.

Själv är jag engagerad på två håll och det är väldigt utvecklande och en källa till glädje i tillvaron.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236340 av Nissegossen
Ung som en granne gammal över 80 år, han frågade sin bankman om han kunde låna pengar på banken, bankmannen bara skrattade....Han dog senare en dag utanför närmsta butik såg jag honom ta upp fimpar utanför butiken jag förstod han hade inga pengar till sin snus, jag sade nu går vi in och köper så du får din snus. Han stod i skuld till den butiken när han dog. Den i butiken frågade mig var är han? Död, kan du säga ifrån så att jag får mina pengar. Jag sade det till hans dotters man, han lade ut och betalade skulden han sade till mig, det är många som inte får sina pengar och han som dog sade, du måste gå på min begravning, det var sista gången jag sjöng i en kyrka, jag gör det aldrig mer


Så memphis undvik att bli skrattat åt rätt i ansiktet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1236383 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Har en del av er gett upp?
"Det är aldrig försent för att ge upp" (Kinesiskt ? ordspråk)
Mer
4 år 1 månad sedan #1236423 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har en del av er gett upp?
Cosmos för att ens utveckling inte ska bli så jävla hämmat så behövs det för oss med schizofreni att umgås med olika människor även då friska. Inte bara uggla på mötesplatser med andra psykisk sjuk.
Apropå perspektiv och utveckling.

Tex ett jobb kan betyda det eller folkhögskola eller liknande. Att komma ut i livet. Annars blir man lätt isolerad. Vilket hämmar. Jag levde nästan åtta år isolerad och ibland umgicks med andra sjuka så märker jag hur min utveckling hämmas och sociala färdigheter. Ingen vill egentligen vara isolerad Fast bekvämast så.
Mer
4 år 1 månad sedan #1236478 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har en del av er gett upp?
Tänker du börja att studera, memphis?
Mer
4 år 1 månad sedan #1236482 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har en del av er gett upp?
Ja, jag tänker på det ibland Admin. Att jag skulle studera igen :)