Har en del av er gett upp?

Mer
4 år 1 månad sedan #1238099 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Har en del av er gett upp?
Ja, Clean. Det akademiske miljøet er det eneste jeg fungerer i. Det skal du ikke misunne noen. Min bror fullførte aldri skolen, og fungerer mye bedre. Schizofrenidiagnosen er jeg egentlig tvilende til. Men det er i alle fall en akutt psykose som ble kronisk. Geta, jeg snakker om behandlere, ikke egentlig folk flest. Ingen er egentlig redde for schizofrene med alvorlig CP. De skjønner umiddelbart at voldspotensialet ikke er tilstede. 10 år gamle jenter kan banke meg opp som de vil. Når det ikke ble en doktorgrad, skjønte jeg straks at det aldri kan bli noe annet heller.
Mer
4 år 1 månad sedan #1238107 av Nissegossen
Folk är i första hand inte rädda, i alla fall inte inne på en avd, folk är mest nyfikna på oss och vill höra oss berätta om våra liv. Inte att de i första hand är rädda för oss. Men hur var det nu för katten?
Curiosity is the very basis of education and if you tell me that curiosity killed the cat, I say only the cat died no

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1238109 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har en del av er gett upp?
IngeF varför fick du psykosen? Du kanske inte vet?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Clean.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251288 av krokus
Svar från krokus i ämnet Har en del av er gett upp?

Melody skrev: Sedan ni fick sjukdomen, tycker ni att en del av er har gett upp (sina drömmar, mål osv)?

Eller är ni nöjda med er "utvecklingskurva"?

Vissa blir ju inte bra sedan de fått sjukdomen, men nu pratar jag om de som är högfungerande.

Jo, jag gav upp hösten 2014, efter ett övergrepp. Det förstörde mycket för mig. Innan övergreppet hade jag planer på att studera till receptarie. Jag tänkte till och med flytta till antingen Uppsala eller Kalmar för att studera.

Numera har jag inga planer på studier, däremot drömmer jag om deltidsjobb. Jag försöker även gå ned i vikt, jag kom av mig rätt rejält när islaa dog. Gick upp istället (tröståt en hel del). Målet är att väga 63-65kg.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1251308 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Har en del av er gett upp?
Den heliga konsten av spiritual balance.

Spiritual acceptans skulle det vara.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251312 av wasp
Svar från wasp i ämnet Har en del av er gett upp?
Vad menar du?? Att du accepterat din sjukdom, eller missbruk och har tappat all koll på tillvaron??