Att bli diagnostiserad

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323714 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad
Kan förstå det. Kände samma sak senast jag var inlagd (frivilligt), dom låser dörrarna så att dom som vill skada mig inte kommer in. Problemet är när man tror att läkarna och annan vårdpersonal på avdelningen man är på vill skada en

 
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323759 av Hope
Svar från Hope i ämnet Att bli diagnostiserad

elisa skrev: Exakt. Polisen har varit hemma hos mig och hämtat mig, satt handbojor på mig, kört mig till psykakuten där dom bältlade mig och gav mig injektioner på tvång. Har även haft LPT fler ggr med tvångsinjektioner och frihetsberövanden. Det är verkligen trauma. Jag hade en PTSD-diagnos ett tag efter det och är fortfarande livrädd för LPT till den grad att jag ofta inte söker vård för jag är så rädd att dom ska skriva vårdintyg

Förstår din rädsla. Här i Uppsala där jag bor och även cosmos och klipper härifrån bor här. Men iaf bästa psykosvården i landet. Som tur är. Men jag har hört från andra ställen likadana berättelser som det förskräckliga övergreppet psyket gjorde mot dig. Helt jävla vettlöst. Dom kan fan inte vara kloka nånstans. Usch fy fan!
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323782 av elisa
Svar från elisa i ämnet Att bli diagnostiserad
Nej dom gör mer skada än gott ärligt talat. Är helt livrädd för LPT och slutenvården, fick LPT bara "för att" en gång jag åkte till psykakuten, var där frivilligt men ändå satte dom tvångsvård så nu vågar jag inte söka frivilligt heller för är så rädd att få sprutor mot min vilja. Är helt förstörd
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323784 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Jag har också sökt frivilligt och fått LPT men det var över 20 år sedan.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323811 av koi
Svar från koi i ämnet Att bli diagnostiserad
Jag har slutat med medicinen 3 gånger. 2 gånger hamnade jag på slutenvård. 1 gång hade jag nära kontakt med min läkare på öppenvården. Hon försökte flera gånger övertala mig att lägga in mig men jag sa nej. Blev ingen LPT konstigt nog.

Jag tyckte det var bra att dörrarna var låsta. Då kunde inte mina röster tvinga mig att gå ut och göra riktiga dumheter. Sa till personalen att inte släppa ut mig. Hade HSL.

Problem blev när jag trodde rumskamraten var en mördare. Som skulle mörda mig när jag sov. Inte så lyckat att vara inlåst då. Där man inte kan undgå varandra. Men hen VAR skum, väldigt skum. Kom och gick, som om det var ett hotell. Utskriven, inskriven, utskriven, inskriven, utskriven.... flera gånger under min senaste 3 månaders långa vistelse där.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323813 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli diagnostiserad
Det är lite skrämmande att man inte får låsa om sig på natten på psyket.