De är tillbaka

Mer
17 år 2 veckor sedan #73464 av Galen
Svar från Galen i ämnet De är tillbaka
"Ni som har liknande problem som jag måste förstå att ni bara är en del av ett expriment som de utför. De skcikar plågor på er. Vissa har demoner, vissa har förföljelsemani, vissa har trollpackor osv. Det är allt Dem. De skickar plågor för att se hur vi ska reagera för att kunna bota deras egna sjukdomar i deras värld. Vi är inte sjuka, vi är utvalda."

Mycket intressant. "De" är det rymdvarelser? Jag har tänkt i liknande banor faktiskt. Jag kan säga att mina vanföreställningar är lika verkliga som din ibland. Jag är förvirrad och vet inte riktigt vad som är sant.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73468 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet De är tillbaka
Alla varelser är väl rymdvarelser egentligen? Människor också, och växter och djur, alla lever på planeten jorden som färdas genom rymden med en hastighet på omkring 100.000km/h, och då räknar jag inte in hela solsystemets hastighet i förhållande till galaxen, eller galaxens hastighet i förhållande till universum som ju också definierar hur snabbt vi färdas genom rymden.

Demoner är eteriska varelser dock, somliga är trevliga och somliga är parasiter som angriper människor för att suga energi likt fästingar. Det finns olika sorters demoner, det finns dem som livnär sig på rädslor, och det finns dem som livnär sig på sexuella energier, dessa kallas för succubi, eller incubi beroende på om det är kvinnliga eller manliga.

Många demoner är som dåligt dresserade hundar, de sliter och drar i kopplet om man inte är bestämd och säger till dem på skarpen. Andra är som stora fästingar, de är parasiter med väldigt lite medvetandenivå, sådana gör att man känner ångest och äckel och obehag, och enda sättet att bli av med dem är att slita loss dem eller kväva dem på olika sätt, eller tömma dem på energi så de dör genom att exempelvis suga tillbaka all sin energi.

Är man bestämd och konsekvent och inte rubbar sig en millimeter, det som Castaneda kallar för "otadlig", så kan man besegra de flesta demoner och när man besegrat dem kan man bli vän med dem. Annars kan de vara väldigt jobbiga.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73540 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet De är tillbaka
Hej Amanita!

Har läst alla översatta verk av Castaneda och det var riktigt bra men samtidigt undrar jag hur man blir otadlig. Alla nästan på den här sajten är ostabila och klarar i så fall inte av andevärlden, det är kanske därför de får schizofreni. Hur blir man otadlig? Går du på medicin själv? I så fall är du inte otadlig.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73545 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet De är tillbaka
Kul att du också läst Castaneda, vilken är din favoritbok?

Nej, jag tar inga mediciner, och otadlig är inget man egentligen är, det är något man gör, det är inget man uppnår och sedan behåller, det är något man lever hela tiden för stunden. Otadlig är väl ungefär som att vara orubblig i sin viljestyrka, det har inget med att ta mediciner att göra, snarare att anpassa sig efter sina förmågor men att hela tiden ställa sig lite framför gränsen för vad man tror att man klarar så man går frammåt i sin utveckling.

Jag odlar fram örter och växter som jag använder som medicin, och så använder jag naturliga metoder, såsom meditation och andra övningar.

Som jag upplever det med många på den här sidan, är att de vill helst vara "normala", de vill inte ha med andevärlden att göra alls, inte ens prata om det och ännu mindre tro på något sådant, och då blir det ju lite svårare när andevärlden kommer och inte bara knackar på dörren utan även spränger den i flisor. Det är därför så många medicinerar bort "det sjuka", istället för att lära sig hantera andevärlden genom att lära sig förstå den och att genom övningar lära sig behärska den.

Otadlig innebär som sagt inte att man inte kan misslyckas, ett misslyckande är snarare att ge upp inför det man företagit sig att lyckas med. Man skall visserligen inte "försöka", utan bara göra, men man gör och gör tills man lyckas "break on trough to the other side".. Jim Morrison var ju hängiven läsare av Castaneda också.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73546 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet De är tillbaka
Glöm inte att otadlighet innebär tålamod också, man tar ett steg i taget och kan låta det gå flera år innan man lyckas. Om man är instabil, så börjar man sakta arbeta med att bli mer och mer stabil, man gör det man behöver göra och det finns inga regler för hur man skall göra, alla sätt är bra utom de dåliga.
Mer
17 år 2 veckor sedan #73570 av One
Svar från One i ämnet De är tillbaka
Amanita:
Mina demoner (som är betydligt svagare nuförtiden) sitter runt en häxgryta där de kokar ihop brygder för att sedan sända ner till mig via blixtar i varje sekund. För att det ska så dåligt för mig i varje sekund. Så fort ngt går fel är det demonerna som skrattar på min bekostnad.
Det här idéer som jag har. Om de är sanna för mig? Så pass sanna att de åtminstone håller sig vid liv.
Men jag har lärt mig att ifrågasätta föreställningarna. Är det här rimligt? Är det här logiskt? Och då brukar allt falla på sin orimlighet. Men det är klart; det finns ju många dimensioner...
Men det gäller trots allt att inte fastna i det orimliga. Varför skulle demoner finna just mig intressant? Var finns demonerna? Är demoner bara ute efter att göra folk illa? Varför? Vilket syfte? Varför drabbas bara en del?
Osv, osv.
Ställ frågorna. De bästa svaren hittar du hos dig själv