De är tillbaka

Mer
17 år 1 vecka sedan #73624 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet De är tillbaka
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 vecka sedan #73649 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet De är tillbaka
Till Amanita!

Jim Morrison lyssnade jag en hel del på åttiotalet, lite på sjuttiotalet också men då var jag så liten att jag inte visste mycket. Jo alla Castanedas böcker var så medryckande att man blev extatisk av att läsa dem, men det var tyvärr efter det som jag blev helt psykotisk och kollapsade, hade tydligen mycket obearbetat från barndomen som var tvunget att komma upp till ytan först. Nu mediterar jag varje dag och gör lite yogalinknande övningar, känner att jag blir allt bättre för var dag, men vågar inte hoppas på alltför mycket.

Den bästa Castaneda boken var den fjärde, "berättelser om makt", sen var ju andra också mycket bra, läste alla i tur och ordning inom loppet av några månader.

Ok, nu förstår jag bättre kanske vad otadlig är, jag trodde att det var kört för mig för jag blev så sjuk. Har upplevt "själens mörka natt".
Mer
17 år 1 vecka sedan #73673 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet De är tillbaka

Galen skrev: "Ni som har liknande problem som jag måste förstå att ni bara är en del av ett expriment som de utför. De skcikar plågor på er. Vissa har demoner, vissa har förföljelsemani, vissa har trollpackor osv. Det är allt Dem. De skickar plågor för att se hur vi ska reagera för att kunna bota deras egna sjukdomar i deras värld. Vi är inte sjuka, vi är utvalda."

Mycket intressant. "De" är det rymdvarelser? Jag har tänkt i liknande banor faktiskt. Jag kan säga att mina vanföreställningar är lika verkliga som din ibland. Jag är förvirrad och vet inte riktigt vad som är sant.


De är från en paralell värld.

De är tillbaka igen och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte stoppa dem själv. Jag behöver hjälp. De har stulit tabkar ifrån mig. Jag är tom. Det står lite mer om det i min blogg. Orkar inte och kan inte skriva så mycket.

Har permis till klockan 8 ikväll. De säger att jag är för ostabil för att få åka hem.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73681 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet De är tillbaka
Teresia: Hoppas det går bra med din personliga utveckling! Lycka till! Jag tänker på att många ser psykosen som ett helt igenom ont, något totalt onödigt som bara skall medicineras bort. Men jag tänker mig den som en resa för att växa själsligt, psykosen är snarare en gåva från universum som ger en person möjlighet att växa så långt själsligt att det skulle ta flera liv annars. Var tacksam för psykosen och lär det som den har att visa, kanske det är just oviljan att lyssna till psykosen som gör att den förvärras? Och när jag talar om att lyssna till psykosen menar jag inte att lyssna ordagrant till rösterna utan att liksom lyssna till vad det är själva psykosen försöker säga ungefär som när man ser en film så kan filmen ha ett annat budskap än det som karaktärerna i filmen pratar om.

Drömmandets konst är min favorit, det är den sista i serien och handlar nästan enbart om drömmande. Haha, jo, de är ju så bra att man gärna slukar dem ;)

Jag tror det är just genom din sjukdom som du kommer lära dig otadlighet. Det är genom prövningar vi växer och blir starkare, och samtidigt mer ödmjuk inför universum. Otadlighet, såsom jag förstår det, innebär att vara hård och formbar samtidigt, att hålla sig till sin utstakade väg och byta riktning efter behag. Det handlar främst om att välja sitt liv framför att underkasta sig andras vilja, frihet med andra ord. Otadlighet handlar om att göra det du bestämmer dig för att göra utan att bli förslavad under dina egna beslut, dvs. du lever i nuet och inte i det förgångna.


Evillynn: Gumman, stackare, jag skickar lite healing till dig och hoppas det hjälper lite iaf. Tänker på dig, kramar!
Mer
17 år 1 vecka sedan #73700 av Lana
Svar från Lana i ämnet De är tillbaka
Amanita jag tar inte illa vid mig av det du skriver :-)

Den Yoga-skola jag gick på talade inte om riskerna utan marknadsförde främst fördelarna så tyvärr gick jag med i tron på att Yoga/Meditation skulle vara 'en dans på rosor'.

Evillynn, jag tänkter på dig och hoppas att du kommer att känna dig bättre snart!
Mer
17 år 1 vecka sedan #73720 av Geta
Svar från Geta i ämnet De är tillbaka
Jag har gått några kurser i Zen-meditation. Jag vet inte om det har varit bra eller dåligt.
En läkare varnade mig för det.
Psykodrama har jag också avråtts från.