Terapi mot röster

Mer
6 år 4 månader sedan #1002293 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Terapi mot röster
Samtidigt så tro jag att religion uppstod på grund av sådan här symptom hos människan för flera tusen år sedan:

Utomjordingen skrev: Det är det inte om man har följande symptom som:

1. Hörselillusioner.

2. Hörselhallucinationer.

3. Tinnitus.

4. Skrik inne i huvudet.

5. Ljudöverkänslig.

Och så vidare.

Det har inget med religion att göra utan det är vetenskapligt belägg att människan kan ha så.

Mer
6 år 4 månader sedan #1002298 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Terapi mot röster
Zoro, tänk på att det kan vara dopaminet som spökar!

Hör man röster och sånt så ökar dopaminet avsevärt... och varför? Jo, för man har skrik, tinnitus och sånt... .

Jag blev tvångsmedicinerad sen tre år tillbaka! Varför? Jo, för jag yrade om vanföreställningar som handlade om parallella världar/utomjordingar/telepati och hade ångest av den anledning och djupa depressioner - och sånt!
Mer
6 år 4 månader sedan #1002301 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Terapi mot röster
Man får inte glömma att dom här psykisk sjuka som lever på framsidan av systemet och låtsas vara psykisk friska, för det är synd om dom också.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002395 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Terapi mot röster
Du skall intala dig att rösterna inte är verkliga och inget att bry sig om för dig. Får du röster vid stress försöka att slappna av och ha det lugnt och stilla. Om du får röster bara när du vilar försök aktivera dig istället för att vila.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002399 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Terapi mot röster
Kontaktpunkten ringde min mottagning och såg till att meddelandet jag skickade över mina vårdkontakter verkligen kom fram. Det känns fint, trodde inte de ansträngde sig så. Och det gör det väldigt troligt att min dr ringer.
I vilket fall tog jag extra medicin igår och det är lite bättre idag. Kanske behöver jag bara diskutera dos med doktorn och slipper ta något nytt. Tar en å en halv timme fram å tillbaka till apoteket.

Alltså, det bästa sättet jag har kommit på att stänga ute röster är att läsa på forum på nätet. Lite konstigt tycker jag.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002408 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Terapi mot röster
Är det normalt att vilja lyda rösterna? Det känns i stunden som det är så rätt det de säger fast jag egentligen inte håller med. Är jag bara en dörrmatta eller?
Eller kanske inte, jag kämpar ju emot. Men varför ska det vara svårt, borde bara va att ignorera.
Jag vill inte dö, aha jag borde dö, jag vill inte dö, aha jag borde dö, jag vill inte dö, aha jag borde dö :väggen