Terapi mot röster

Mer
6 år 4 månader sedan #1002184 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Terapi mot röster

psykoos skrev: självklart. jag kan inte döma någon, men min fader och ande som lever i mig kan göra så.

I denna text har du redan dömt mig, du smiter från ansvaret

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002194 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Terapi mot röster
Min konfirmationsbibel är sönderläst och jag kan inte ens hitta den, gissar att någon som varit här har tyckt att det var en god bok och att det är det att jag inte hittar den, dessutom två Bibelkonkordans har dessutom har fått fötter, ja, alla av den behövde dem. Men lugn jag har fler Biblar dessutom gav jag min far en bilingual Nya Testamentet för min far läste Bibeln varje dag och från 5de klass fick han alla mina skolböcker om Engelska samt att han köpte en vevgrammofon för han köpte en språkkurs om Engelska alltså en Hermodskurs. sv.wikipedia.org/wiki/Hermods_AB

Vad vill du ha? har en del, en bönbok varsågod.
Att den Bibeln, alltså konfirmations Bibeln blev för att bli sönderläst genomgången genom många vaknätter och när det började för mig, fanns det bara 2 kanaler på TV de slutade sända vid midnatt och radion det var P3 som gällde och bästa sändningarna var Karlavagnen i natten som häll än sällskap, samt enda lokalradion sände med en man som sade sig vara brobyggare och typ sade lägg nu handen på radion och ni blir friska.

Han försvann fort när det uppdagades att han misshandlade sin fru, det var stolpe ut för han.

Ofta gick jag ned till Redbergsplatsen och där låg en villa på kyrkogården och där huserade kyrkans jourtjänst i gamla vaktmästarbostaden ditt kunde man gå och prata med den frivilliga personal som var där och de fick sällskap i natten av mig. I samma villa satt dåvarande tjänstgörande präst som svarade på larmnummer till jourhavande präst.

Prata om Bibeln, ja det kan jag väl göra, men glöm den allmänna missions plikten överallt, du är lite för mycket för herr oben. Min tro är privat och jag hoppas att du kan ta åt dig denna text

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Terapi mot röster
Kyrkan har alltså en jourtjänst och det är i denna stad, Göteborg, de har flyttat och här har du deras hemsida www.svenskakyrkan.se/goteborg/kyrkansjou...m-kyrkans-jourtjanst

Det kan ju även vara aktuellt där du själv bor, ta upp det med likasinnade inom kyrkan och starta motsvarande på din egen ort och de som kommer dit kommer för att få tröst, lära mer kristendom samt att du kan prata med människor i nöd och kanske från att ta sina egna liv. du är bara inte rätt för viska.se inse och förstå det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002261 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Terapi mot röster
Jag är så orolig för julhelgen. Att jag inte ska få tag i min läkare imorgon, att jag blir tvungen att åka till psykakuten och att de kommer lägga in mig fastän jag inte vill. Att jag kommer bli tvungen att komma ut för min släkt.
Att rösterna inte kommer ge med sig. Jag orkar liksom inte vara stark och borsta bort vad de säger hela tiden, det går rätt in och gör ont.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002262 av Geta
Svar från Geta i ämnet Terapi mot röster
Vet inte din släkt om hur du har det?
Mer
6 år 4 månader sedan #1002265 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Terapi mot röster
Bara min familj, de som ä närmast. Men alla ska träffas över julen...