Hjärtat gråter

Mer
18 år 7 månader sedan #22769 av Sleepy
Hjärtat gråter skapades av Sleepy
Det är ofattbart.. man förstår inte.. man finner inga ord..
Varför??
Det här händer inte.. det är inte sant..
Varför??

Snälla kom tillbaka.. Man får inte dö när man är 23.

Jag hade inte hört av henne på flera dagar så jag blev orolig. Jag och en annan kompis hade ringt och varit bakom hennes dörr flera gånger. I onsdags ringde jag hennes mamma för att höra om hon visste var hon var. Men hon hade ingen aning.
Igår öppnade polisen hennes lägenhet och fann henne död.. det är ofattbart.. vi vet inte än vad som hände.. hur det gick till..

Jag vaknade imorse och skrev detta sms till en annan vän som oxå stod henne nära.
kl: 07.24:
"Jag har vaknat och har svårt att somna om. Tankarna kommer. "M" var det sista jag tänkte på innan jag somnade och det första jag tänkte på när jag vaknade. "Varför" är det ordet som far i tankarna. Man hoppas att det är en lång mardröm som man ska vakna upp ur. Att "M" ska ringa en eller att vi ska möte henne då vi kommer från eller till Ica. Att vi ska känna hennes starka parfymdoft igen. Få se hennes glada uppsyn igen. Jag är så ledsen."

Som sagt så vet vi inte än vad som har hänt. Men jag har svårt att tro att hon tog livet av sig. Det kan inte vara så. Jag vill inte tro det. Hon var alltid så glad och positiv. En riktig solstråle, en riktig glädjespridare. Det här händer inte.

Jag stod väldigt nära "M".. hon var en av mina bästa vänner. Jag blev stolt och sträckte extra på mig, då hon mailade sin moster och skrev att hon var hos mig, hennes bästa vän.
Hon hade en egen användare i min dator och vi tog ett 30-40 tal bilder på henne med cammen. Det kommer bli svårt när jag kommer hem igen att starta datorn. (nu är jag hos föräldrarna, känner att jag inte orkar vara själv).

Kan tilläggas att min vän har haft psykoser.
Mer
18 år 7 månader sedan #22772 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Hjärtat gråter
beklagar sorgen. :(
  • Undris
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22775 av Undris
Svar från Undris i ämnet Hjärtat gråter
Ja, jag önskar verkligen att jag kunde göra mer än bara beklaga sorgen...

*kram*
Mer
18 år 7 månader sedan #22792 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjärtat gråter
Beklagar sorgen.
Mer
18 år 7 månader sedan #22827 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Hjärtat gråter
Tack!
Nu går vi och väntar på orsaken och hoppas på att det inte var självmord.

Det här skrev jag inatt kl: 01:21

Jag har en stor klump fylld med ångest i bröstet. Käraste lilla vän, kan du inte komma tillbaka! Jag saknar dig så. Du hade hela livet framför dig. Du skulle ju gå på utställningar med din katt, lilla Siri. Du skulle börja på datortek. Varför? Livet är bra orättvist! Det känns som att jag aldrig mer kommer kunna skratta så glatt som jag gjorde med dig. Du fick mig alltid att le. Du fick mig alltid på bra humör. Nu är det bara tomt. Du tog en bit av mig med dig. Hjärtat gråter.
Mer
18 år 7 månader sedan #22836 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hjärtat gråter
Beklagar sorgen och känner med dig...