Hjärtat gråter

Mer
18 år 7 månader sedan #23177 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Idag var hennes dödsannons i tidningen. Jag och min vän har läst mellan raderna och tycker att det tyder på att hon tog livet av sig. Men vi är ju inte helt säkra.
Jag har försökt ringa hennes mamma idag men utan att få tag i henne. Ska prova igen senare.

Det är väl så att dom som tar sitt liv, de säger det aldrig.. de säger aldrig att dom funderar på det.. medans de som inte tar sitt liv är dom som säger att de vill göra det, men gör det aldrig. Nu säger jag att det inte alltid är så här..
Vi hade aldrig kunnat tro att "M" mådde så här dåligt.. aldrig. Hon var alltid så glad och skrattade ofta.
Men jag ska inte dra några slutsatser innan jag pratat med hennes mamma.
Mer
18 år 7 månader sedan #23179 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjärtat gråter
Fy vad hemskt om hon har gått och bärt allt inom sig.

mvh Fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #23201 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Ja visst är det ju det.. Dom på psykosenheten som hon pratade med.. anade inte heller något.. dom blev lika chockade som jag.

Men som sagt.. så är jag inte helt 100 på att hon tog livet av sig.
Mer
18 år 7 månader sedan #23202 av flisan
Svar från flisan i ämnet Hjärtat gråter
Försök att int eta ut det värsta i förskott.

Jag har läst på din hemsida och förstått att du inte har mått bra själv, så jag tycker att du ska försöka tänka på dig själv och ta hand om dig själv i detta läge. Även om det är svårt. Det kan ju vara lätt att dras ned av såna här saker, men försök att kämpa.

Angående detta om man talar om att ta livet av sig eller inte innan så är det nog högst personligt. Dock tror jag att alla meddelar det på något sett, som fullföljer det. Det är ju ytterst ett desperat rop för att man vill bli hjälpt. Så dessa signaler ska ju tas på allvar.
Mer
18 år 7 månader sedan #23203 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Men om hon inte signalerat någonting alls då?? Hon [i:13lew53i]verkade [/i:13lew53i]alltid så lycklig.
Jag vet.. jag ska sluta älta i detta..
Mer
18 år 7 månader sedan #23237 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Det går inte många minuter per dag då jag inte tänker på henne.
Saknar henne något fruktansvärt.
På ett annat forum var det en som sa: "det är ju ett välkänt faktum
att ju sämre man mår inuti - ju gladare sida visar man utåt!"
Men hur ska man veta egentligen? Jag kände "M" i 5 år (kände henne även från barnsben) och hon har alltid varit lika glad.. betyder det att hon då egentligen mådde dåligt hela tiden? Jag har svårt att tro det. och hur ska man veta..? "Ja hon är ju så glad, att hon bara måste må dåligt!" så tänker man ju inte.
Förlåt, nu ältar jag i det här igen.