Hjärtat gråter

Mer
18 år 7 månader sedan #23267 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjärtat gråter
Det där tror jag inte på att ju sämre man mår desto gladare skulle man vara utåt. Men däremot kan jag förstå att man försöker hålla masken så gott det går. Det handlar väl om krav detta?
Att man hela tiden måste visa sig duktig? Kanske växte hon upp i en miljö där inte ledsna känslor accepterades.
Åh vad jag tycker synd om din vän! Och jag kan förstå att du saknar henne väldigt mycket.
Jag känner lite igen mig hur jag var tidigare. Att hålla masken utåt till vilket pris som helst. Något jag lärt mig efter att jag blivit sjuk, att det inte håller. Får man inte släppa på trycket och anförtro någon annan så mår man väldigt dåligt.

kramar Fredrik
Mer
18 år 7 månader sedan #23268 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet Hjärtat gråter

CrazyGirl skrev: Det går inte många minuter per dag då jag inte tänker på henne.
Saknar henne något fruktansvärt.
På ett annat forum var det en som sa: "det är ju ett välkänt faktum
att ju sämre man mår inuti - ju gladare sida visar man utåt!"
Men hur ska man veta egentligen? Jag kände "M" i 5 år (kände henne även från barnsben) och hon har alltid varit lika glad.. betyder det att hon då egentligen mådde dåligt hela tiden? Jag har svårt att tro det. och hur ska man veta..? "Ja hon är ju så glad, att hon bara måste må dåligt!" så tänker man ju inte.
Förlåt, nu ältar jag i det här igen.


När man väl valt till 100 % att man ska ta sitt liv är det mycket vanligt (men inte alltid) att man verkar må mycket bättre och vara gladare. Det är som ett slags, hej då, tänk på mig såhär.
Mer
18 år 7 månader sedan #23290 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Idag har jag pratat med mamman. Det är ganska klart nu att min vän tog sitt liv. Hon hade lämnat en lapp där det stod: "Förlåt" och så ett meddelande som jag inte vill gå in på.
:(
Mer
18 år 7 månader sedan #23484 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Nästa vecka ska vi skicka ett telegram till "M"'s begravning.
Jag plitade ihop en egen text igår natt.
ungefär så här ska det stå på telegrammet:
[i:2m96y6wf]"M"
Vi saknar dig. Det är svårt att förstå att du inte längre finns hos oss.
Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan.
Alla fina minnen. Ditt underbara skratt. Din konstnärliga talang. Dina långa promenader i skogen.
Vi kommer alltid att minnas dig som den underbara bästa vän du var.
Vila nu i frid, vi ses i Nangijala.[/i:2m96y6wf]
Mer
18 år 7 månader sedan #23580 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Jag tror inte att hon ville dö.. det var inte meningen att det skulle gå så långt.
Jag tror att hon ville visa att hon behövde oss.. Jag tror att det var ett rop på hjälp.. Jag tror inte hon tog tabletterna för att dö.
Mer
18 år 7 månader sedan #23724 av CrazyGirl
Svar från CrazyGirl i ämnet Hjärtat gråter
Imorgon ska jag ringa hennes mamma igen. Vi hade bestämt för att träffas den här veckan. Kunde inte förra veckan för då var hon bortrest. Jag ser framemot att få träffa henne och få ventilera tankarna.