Extrem situation

Mer
18 år 4 månader sedan #29263 av Crilla
Extrem situation skapades av Crilla
Jag lider av att jag ser omvärlden (den svenska) som en konspiration riktad mot mig själv och jag beskrev min egen sjukdomsbild som någon form av:

Paranoid

Situationen är helt absurd och jag får ständiga uppmaningar om att ta självmord eller bli slav via massmedia.

Det har gått så lång att jag uppmanat läkare att skriva ut medicin som jag kan överdosera. Alternativen är något som jag kallar "honungsfällan" . Att lägga ut nån form av lockbete som de mest obehagliga typer som finns i vårt land nappar på.

Att på konstgjord väg orsaka en djup konflikt och en strid på liv och död. Det finns två skäl till detta och det är att utvärdera om det finns någon som klarar av att slå mig i en strid.

Det andra skälet är att det borde finnas de som klarar av det och då slipper jag ta självmord. Jag väljer att dö i strid och jag överger aldrig min övertygelse.

Jag vill dö och det snart! Jag känner i nuläget bara förakt för det svenska samhället och känner ingen lojalitet alls med några få undantag.

Jag känner verkligen för människor som har det svårt i samhället och därför vill jag säga att jag verkligen tycker bra om de som skriver här på Viska.

Så om ni känner att ingen tycker om er så kan ni trösta er med att det gör jag!

Ända in i döden!

Tack för att ni finns när jag har det svårt!

(Jag ber om ursäkt för att jag skriver lite annorlunda. Sitter och dricker en vindunk som omväxlings skull. Dricker sällan alkohol)
Mer
18 år 4 månader sedan #29311 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Extrem situation
-
Mer
18 år 4 månader sedan #29317 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Extrem situation
Jag tycker också att du skall söka hjälp när du känner dig så där nere. Det kommer säkert att bli mycket bättre när du kommit ur din djupa svacka. Jag tror också som Isa-Alise att det kanske inte är så bra att dricka alkohol när man mår dåligt. Det kan kanske förvärra problemen och ledsnandet. Hoppas det blir bättre snart för dig.
Mer
18 år 4 månader sedan #29318 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Extrem situation
Kan du inte försöka fixa en samtalskontakt? Ring in och hör om inte det är möjligt, berätta att du är nedstämd och behöver lite stöd.
Är det bara paranoia som gör att du känner att alla konspierar emot dig? Eller är du bara bitter och sorgsen?
Jag tror du skulle må bättre om du fick någon att prata med.

kram Fredrik
Mer
18 år 4 månader sedan #29325 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Samtal
Jag pratar med mobila teamet varje dag och tyvärr så förstärker det bara intrycket. Vi blir ofta osams om grundläggande åsikter.

Jag träffar en terapeut en gång i veckan och det fungerar bättre. Hon är behaglig att prata med och dessutom är vi överens om grundläggande begrepp som rör samhällsanalys och problemframställning.
Mer
18 år 4 månader sedan #29328 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Ont
Jag har så fruktansvärt ont i kroppen och jag fattar inte att jag klarar att leva med sån värk.

Ja det är ångest förstås. Att den kan orsaka sådana extrema smärtor är helt obegripligt.

En del här på Viska skär sig och sånt. Själv funderar jag på att hälla bensin över mig och tända på.

Ber om ursäkt för att jag säger det rent ut.