Extrem situation

Mer
18 år 4 månader sedan #29349 av Crilla
Hoppet är det sista som överger mig men nu är det pressat!

Phuuh

Mer vin!

:-)
Mer
18 år 4 månader sedan #29351 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Extrem situation
Hur vill omvärlden förstöra trädgården?
Omvärldens dekadens rör egentligen inte dig, du ska bara odla din trädgård. Faktum är ju att du sitter ensam o super på din kammare och oroar dig för Linda Rosings obefintliga dygd. Eller?
Det är inte att odla sin trädgård.
Varje dag behöver växtens behov tillgodoses.

Pressen blir nog inte värre alls, men du uppfattar den som värre. Troligen gör vinet sitt till. Resonera om det som händer och varför istället för att attackera väderkvarnarna blint.
Är du galen eller ser du mer?
:?:
Mer
18 år 4 månader sedan #29353 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Jag förstår vad du menar
Jag förstår vad du menar men det är inte det som är problemet. För min egen del så kvittar det vad Linda Rosing hittar på.

(det var ju rätt intressant att du valde henne av alla)

Jag orkar inte se barnen växa upp i ett sådant samhälle.

Jag sköter min trädgård och bevakar den minutiöst.

Super gör jag nog inte. I vart fall inte ännu.

Men det ligger nånting i vad du säger och du får gärna fortsätta diskutera och argumentera.

Jag kommer att hålla mig vaken
Mer
18 år 4 månader sedan #29354 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Jag förstår vad du menar

Crilla skrev: Jag förstår vad du menar men det är inte det som är problemet. För min egen del så kvittar det vad Linda Rosing hittar på.

(det var ju rätt intressant att du valde henne av alla)

Jag orkar inte se barnen växa upp i ett sådant samhälle.


Jag förstår precis, hopplöshet inför att se hur ..hmm..ska vi kalla det "synden", som tar över.
Själv har jag inga barn men man kan ju fråga sig om det kändes bättre på 1800-talet, med missväxt, under Hitlers storhet, under kalla krigets ständiga atombombsoro.
Jag är bedrövad över att alla s.k. goda teser blir onda i verkligheten.
Jag retar mig på de stora konpirationerna, vare sig de är uttalade konspirationer eller bara en "allmän uppfatting."

Jag sköter min trädgård och bevakar den minutiöst.

Men plantan "du" då?
Ser ju rätt vissen ut.

Super gör jag nog inte. I vart fall inte ännu.

Hehe, du har väl just börjat.

Men det ligger nånting i vad du säger och du får gärna fortsätta diskutera och argumentera.

Jag kommer att hålla mig vaken

Tills du somnar...
Ja, jag vet inte, själv så håller jag mig ensam för att inte smitta med min tristhet.
Mer
18 år 4 månader sedan #29355 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Odla min trädgård
Crilla 14:28,

Om människor hela tiden vill förstöra för en eller om man tror att det är så, så skadar dom inte dig mest utan den person dom skadar mest är sig själva. All form av manipulation är ren idioti. Om det är en föreställning du har som det verkar som så kommer dina plågoandar att få lida för det en vacker dag. Människor som vill styra andra ner till helvetet mår ju piss själva och de avslöjar bara sig själva. Tänk så.
Mer
18 år 4 månader sedan #29357 av Crilla
Svar från Crilla i ämnet Hård kamp
Folk har försök tränga sig in i mitt hus. Slagit ner blommorna med hockeyklubbor. Skitit på gräsmattan. Kastat matrester och fimpar i rabbaterna. Ölburkar, kondomer, brinnande fimpar, ungdomsgäng, slagit mina barn, brutit benet på grannen, busringt, jag har jagat pedofiler mm mm

Ibland vill man bara ha slut på skiten helt enkelt.

Full och full?

Du blir full på det jag spiller på tröjan :-)

Jag vet inte hur länge jag orkar vara vaken känner mig lite seg och det beror nog inte på vinet