Hur många av Er finns med i brottsregistret?

Mer
7 år 5 månader sedan #884151 av Richard
Min systers sambo var rätt full, o de bråkade, så sa min syster att hon hade varit otrogen vid ett tidigare bråk när de var på Jamaica. Då försvann min syster, o hennes kille anmälde det till polisen på Jamaica, o polisen letade med bl.a. helikopter. Jag, mamma o pappa var ju jätteoroliga, tror jag grät. Men hon hade hittat nån kille som hon var med. Men i alla fall när hennes kille fick höra det så tog han bilen, väldigt full. Jag beställde domen hos tingsrätten. Står att polisen uppskattade farten va 80 km/h på en gågata, samt typ 150 km/h på vägen från Klippan till Ängelholm. Till sist kraschade han med typ två polisbilar o de fick pepparspraya honom. Grovt rattfylleri, grov vårdslöshet i trafik o kanske nått mer. Han fick 3 månaders fängelse, men han fick fotboja istället.
Mer
7 år 5 månader sedan #884153 av Geta
Det låter invecklat.
Mer
7 år 5 månader sedan #884165 av Utomjordingen

Nissegossen skrev: Ang trådens namn, vadå, vad tror ni egentligen om mig?


Jag vill skapa denna tråd för att veta hur vanligt eller ovanligt det är att vara med i brottsregistret om man är psykisk sjuk. Sen skapade jag också en annan tråd om brottsoffer och ville veta hur vanligt eller ovanligt det är att vara ett brottsoffer om man är psykisk sjuk som läser här på Viska.

Har förstått att det verkar vara mer vanligt att man är ett brottsoffer än kriminell om man är psykisk sjuk.
Mer
7 år 5 månader sedan #884166 av Fantasio
Jag har en dossier hos Säkerhetspolisen. Sedan blev jag misstänkt för mordbrand när kompisens lägenhet brann upp, men jag var oskyldig.
Mer
7 år 5 månader sedan #884258 av lumberjack
Nä. Inte ens fått en fortkörningsböter. Några parkeringsböter har det väl blivit däremot, men inte så många.
Mer
7 år 5 månader sedan #884278 av spasy
Smitning från singelolycka.
Rättegång och dagsböter.

Var många år sedan, vet inte om jag finns kvar där.