Hur många av Er finns med i brottsregistret?

Mer
6 år 6 dagar sedan #1054919 av Kn@sen
Hade ett problemfylld alkoholperiod när jag var ung, vilket ofta ledde till omhändertagande av ordningsmakten.
En Polis på häktet skojade och sa att jag borde ta dit kudde och täcke så att jag fick det lite bekvämare, då jag hamnade där rätt ofta.
Det enda jag dömts till var en incident då jag inte ville följa med och hamnade i rätten för försök till våld mot tjänsteman,
då jag slet mig från 2 st poliser som förde mig bort mot sin bil. Har dock en lång historia om polisbrutalitet bakom mig så kanske inte så konstigt.
Men idag kan jag fullt förstå deras agerande, inget jag skulle göra mot någon annan
men jag kan förstå deras frustration och att det slutade olyckligt ibland.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054970 av Admin1
Ofta är det unga som får problem med missbruk och stora problem pga missbruket.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054976 av rymd
Jag är inte med i brottsregistret.

Man kan gå in på Polisens hemsida och gratis via mejl skicka efter utdrag av sig själv från brottsregistret, så är man helt säker! Fick göra det när jag sommarjobbade som personlig assistent. Så jag vet säkert att jag inte finns med där.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1055118 av lumpi
Åkte dit för snatteri i tonåren en gång, det är allt. Gud vad skraj jag blev när en civil vakt tog tag i mig och förde mig till ett särskilt rum. Sen fick jag tala med en snäll gammal polis som sa - det här gör du inte om va? Och har inte snattat något sedan dess. Fick berätta för mina föräldrar och det var väldigt pinsamt :oops: men brottsregistret är rent.
Mer
Mer
6 år 6 dagar sedan #1055159 av Nissegossen

1983Dave skrev: Har suttit i fyllecell med, men det hamnar inte i brottsregistret som jag fattade det.


En så kallad LOB sv.wikipedia.org/wiki/Lagen_om_omh%C3%A4...erusade_personer_m.m .

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum