Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan #1210967 av Zoidar

Clean skrev: När jag får pengar runt den 19:e handlar jag bara lite och viktigast. För jag tänker storhandla då vet juh människor att jag får pengarna från FK. Det är så jävla skämmigt att stå där vid kassan. Folk glor.

Sedan kommer det den 25:e och då får vissa pengar från socialen och man kan inte ens då handla hem allt man behöver. För det är skämmigt vid kassan dom tror jag får pengar från socialen. Så jag måste vänta en hel vecka till. Då tänker dom jag har god ekonomi och jobbar då jag kan storhandla så stort långt efter alla har fått sina pengar!

Sedan när jag ska handla busskort så när dom frågar vilket dom nästan alltid gör att ska jag ha ett pensionärs busskort då brukar jag svara det är inte till mej utan till morfar. Då blir dom återställda och nöjda.

Det är verkligen skämmigt! Hur klarar ni skammen? Eller bryr ni inte er? Har åldern inne eller whatever?


Väl ingen som vet var du får pengarna ifrån när du handlar? Hur ska de veta?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan #1210968 av Clean
Så du får behålla lägenheten?
Mer
4 år 4 månader sedan #1210970 av Clean

zoidar skrev:

Clean skrev: När jag får pengar runt den 19:e handlar jag bara lite och viktigast. För jag tänker storhandla då vet juh människor att jag får pengarna från FK. Det är så jävla skämmigt att stå där vid kassan. Folk glor.

Sedan kommer det den 25:e och då får vissa pengar från socialen och man kan inte ens då handla hem allt man behöver. För det är skämmigt vid kassan dom tror jag får pengar från socialen. Så jag måste vänta en hel vecka till. Då tänker dom jag har god ekonomi och jobbar då jag kan storhandla så stort långt efter alla har fått sina pengar!

Sedan när jag ska handla busskort så när dom frågar vilket dom nästan alltid gör att ska jag ha ett pensionärs busskort då brukar jag svara det är inte till mej utan till morfar. Då blir dom återställda och nöjda.

Det är verkligen skämmigt! Hur klarar ni skammen? Eller bryr ni inte er? Har åldern inne eller whatever?


Väl ingen som vet var du får pengarna ifrån när du handlar? Hur ska de veta?



100 ST ålderspensionärer och ensam där jag står i affären. Jag och tanterna och gubbarna ska då stå där och storhandla mer än ålderspensionärerna? Dom med sin jävla snåla pension!
Mer
4 år 4 månader sedan #1210974 av Drummer

Admin1 skrev: Tror ingen tänker på när vi får sjukersättningen för det vet vanligt folk inte om. Ingen tänker nog på när vi handlar. Mat behöver man ju nästan konstant. Man köper mat när kylskåpet eller frysen är tom. Jag köper mat för 200 kr i veckan.


Admin är nog världsmästare på att handla snålt och ekonomiskt. Svårt att slå det
Mer
4 år 4 månader sedan #1210975 av Geta
Vi handlar väl inte bara en gång per månad, då vi får pension.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1210976 av Clean
Nej jag kanske skrev klantigt! Det menade om jag skulle handla mat och så när jag får pengar så det är jag ensam med ålderspensionärer. Och så är det här i Uppsala som jag bor i varenda affär för jag har varit på varenda dom. Vore konstigt att dom inte skulle reagera om jag storhandlar men jag gör inte. Skämmigt värre
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.