Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan #1210892 av Admin1
Tror ingen tänker på när vi får sjukersättningen för det vet vanligt folk inte om. Ingen tänker nog på när vi handlar. Mat behöver man ju nästan konstant. Man köper mat när kylskåpet eller frysen är tom. Jag köper mat för 200 kr i veckan.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210911 av Clean
Admin1 hur lyckas du leva med 200 kr i veckan för mat.

Geta jag tar det som går snabbast betala vid kassan eller självscanning! Olika!!

5% bara? Att dom inte skäms att så lite som 5%! Det borde åtminstone vara 10% för ålderspensionärer!
Mer
4 år 4 månader sedan #1210924 av Slyngelsnubben
skamligt att vara sjukskriven, skamligt att vara sjuk skamligt skamligt, jag är en jävla knarkare som blev sjuk av att knarka skyll dig själv din skamliga parasit som inte förtjänar någon sympati. Hatar detta samhället har drivit mig vansinnig. Jag bryr mig inte vad andra tror om mig, men det suger att ha sjukersättning.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210929 av Nissegossen

Clean skrev: Får du pengar på måndagar istället för tex på fredagar för att du kommer gå till systemet annars? För sån är jag på olika perioder i mitt liv! Har 3,5:or öl i kylskåpet.

Får du bara 500 kr varje måndag. Det blir bara 2000 kr att leva på. Det kan väl inte stämma?

Så är det man tror inte pengarna så räcker dom. Det är väl att man snålare för det att man tror inte pengarna räcker. Sedan även ibland pengarna räcker att jag behöver inte oroa mej sen står man där utan pengar och man trodde verkligen att man hade tillräckligt med pengar.


Inget annat än 700 kr/vecka men någon har fattat att jag vill ha mer pengar Gode man nämnde då han var här förra veckan att jag får ett högre belopp till Jul, tror aldrig att god man själv kommit på det utan annan regi från en annan, men God man måste ha fått en tillsägelse om att det är av behovet befogat. Han, gode mannen är ekonom det skulle han inte ge mig i vanliga fall, som sagt han håller mig kort vad gäller pengar blev förvånad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210932 av Clean
Barn och ungdomar får väl 700 till 800 kr som veckopeng! Du borde få minst 1500 kr per vecka.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210948 av Nissegossen
Kan säga att jag är vräkningshotad skogen kan bli en realitet samt att för att klara den akuta krisen behövdes det pengar jag var med på banken fick rita på en kråka på ett papper det lånet på 20.000kr betalar jag nu av i ganska rask takt för att bli skuldfri, ränta på ränta avsikten är skuldfri snarast och lugn jag vet vad jag gör. Du har ingen insikt ifråga om mina pengar, tagga ned

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum