Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan #1211010 av Clean
Johannes ja jag frågar! Är det jobbigt eller lätt att jobba 20 timmar? Men du har inte schizofreni? Men om du har hur har dina negativa symtom varit?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211012 av Slyngelsnubben
Det är väll inte ngns business vad man lever på brukar ljuga om att jag jobbar. Svårt dock att leva på detta skitbidraget, när genomsnittslönen ligger på 30k går ju inte att röka eller dricka ngn alkohol, kan inte ens gå ut och ta en öl. Varför har vi det så jävla bra för att vi inte jobbar? Inte fan har jag valt denna skiten, kvittar om de hade erbjudit mig detta och jag kunde jobba hade jag gått ut och jobbat. Jävla skitsamhälle.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Slyngelsnubben.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211016 av Geta
Om inte Iraks försvarsminister skäms för att ta emot svensk sjukpenning, varför ska vi då skämmas?
Mer
4 år 4 månader sedan #1211018 av Kloppe

Clean skrev: Johannes ja jag frågar! Är det jobbigt eller lätt att jobba 20 timmar? Men du har inte schizofreni? Men om du har hur har dina negativa symtom varit?


Det är jättejobbigt. Men det går. Man får tvinga sig iväg varje morgon...

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211019 av Clean
Ska sova
Godnatt

Tack för ditt svar Johannes! Uppskattat!! Man får helt enkelt tvinga sig.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211021 av Nissegossen

Clean skrev: Ja det är jobbigt ibland, riktigt jävla jobbigt emellanåt.
Du jobbar va? Hur många timmar i veckan?

Vad menar du, jag är ålderspensionär så vad är det frågan om. Då var jag bara sjukskriven så länge läkaren tyckte sedan var det återigen jobbet men sjukskrivningarna fortsatte och jag blev förflyttad till andra arbeten där jag fick arbeta för det första arbetet innebar att den som hade skiftet före inte kunde gå hem förrän efter det skift som jag skulle arbetat. Förstår arbetsgivaren och det gick ut på arbetskamraternas tider. Så nya jobb har gjort att jag kan flera yrken på ett Bryggeri. Ge mig ett bryggprotokoll och jag gör ett brygg i ett brygghus, för mitt jobb kunde jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.