Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211022 av Maxjohan1983

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211025 av Nissegossen
Det gäller att veta vad man gör. bottenventilen på pannan när man skall pumpa det färdiga till utslagskaret måste stå rätt, annars pumpar man brygget rätt ned i avloppet

Brygget skulle stå och koka i 3 timmar jag märkte att en reducerade en ventil som hade med hetvattnet med övertryck gått sönder under pannan den var i gjutjärn och hade spruckit så jag sade till min chef han kallade på en reparatör det kokade ju, reparatören ville det, men före frågade han har det någon inverkan på vörten. Det var ett klart nej från min sida det händer inget om det bara står i det läget. han stängde av hetvattnet men i vanligt tryck är det direkt ombildat till ånga han bytte det söndriga varpå jag kokade som vanligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211054 av Zoidar

Geta skrev: Om inte Iraks försvarsminister skäms för att ta emot svensk sjukpenning, varför ska vi då skämmas?


Bra svar! 8)

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211083 av Clean
Nej det är upp till var och lever sitt liv som dom själva vill. Jag applicerar inte min skuld och skam utifrån hur andra ska leva.

Jag skäms, så jag kommer börja testa att jobba lite.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211092 av Nissegossen
Får man smak på att inte arbeta kan det vara mycket motigt att börja arbeta igen, mindre pengar men tillräckligt för att överleva då kan det vara mycket motigt att börja jobba på nytt, man får smak på att ligga på sofflocket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1211095 av Clean
Det är inte längre pengar som lockar mej. Utan jobba med något som känns meningsfullt. Jag får se.