Skammen med att va sjukskriven!

Mer
4 år 4 månader sedan #1210995 av Clean
Förlåt alla! Jag känner såna negativa känslor och tankar att det är riktigt jävla skämmigt
Mer
4 år 4 månader sedan #1211002 av Nissegossen
Jag är ålderspensionär, jag skäms inte när jag handlar men kollar vad den framför köper ofta ser jag vad de äter beroende på ingredienserna de köper och kanske t.o.m. kan säga en variant i receptet som de lagar till har ofta koll på läget därvidlag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211004 av Kloppe
När jag hade fullt sjukbidrag i slutet på 90-talet, hade jag paranoia att moderater och kapitalister var starkt kritiska till det stöd jag fick från samhället. Ganska jobbigt ibland. Bl.a läste jag om en kvinna som tappat sitt barn från en hög gångbro i tidningen. Trodde att det var en protesthandling riktad mot mig :(
I länder som USA har många nog svårt att förstå hur vi i Sverige kan få sjukersättning. Det är mycket hårdare där.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Kloppe.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211006 av Nissegossen
När jag blev sjukskriven sade jag till min mor, jag har inga pengar. Hon sade får du inget från försäkringskassan Jo avin ligger i plånboken, men mor de pengarna är ju inte mina jag har ju inte arbetat ihop dem själv. Trams det är dina pengar gå nu och hämta ut dem. Jag gick till posten fick pengarna, fast tyckte inte det var mina pengar.

Konstig under inflytande av sjukdomen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211007 av Clean
Ja det är jobbigt ibland, riktigt jävla jobbigt emellanåt.
Du jobbar va? Hur många timmar i veckan?
Mer
4 år 4 månader sedan #1211009 av Kloppe
Om det är mig du frågar så jobbar jag 20 tim/v.

Det blir bättre och bättre dag för dag.