Bältning!

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 7 månader sedan #524388 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Bältning!

Geta skrev: Frankie,

Hur länge fick du ligga bältad på mage? Hur länge fick du vara ensam? Var det många i personalen som var med på att du skulle bältas på det sättet? Var det någon läkare som tillfrågades innan du bältades?


Jag fick injektioner. Var helt borta, och tappade tidsuppfattningen. Därför är det svårt att säga hur länge.
Självklart, en remiss av läkaren.
Mer
11 år 7 månader sedan #524478 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bältning!
Jag fattar inte varför de lägger någon i spännbälte på magen just, för det är ju farligt! Möjligtvis för en kortare stund medan de injicerar någon, men efter det skall de ju lägga en på rygg, eller var du för stark för att de skulle våga?

Jag har varit bältad en gång och då var det på rygg. Jag har skrivit om det förut, men orkar inte leta efter inlägget. Då fick jag ligga en hel natt i bälte och natten satt utanför dörren och hon var ensam. Hon satt i en fåtölj med benen upplagda på en stol och hade på sig en filt eller vad det nu var.
Jag vet det för att jag ålade mig ur bältet och gick och kissade mitt i natten och gick tillbaka och ålade mig in i bältet efteråt. :dans :va?

Ingen av oss yttrade ett ord... :vissel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #634132 av Bille
Svar från Bille i ämnet Bältning!
Själv blev jag bältad på mage i fyra timmar första gången november 2011 trots att jag på skoj föreslog det själv. Jag var inte våldsam utan bara allmänt tjatig. I fyra timmar låg jag och hade dödsångest utan att vare sig få dricka vatten eller då kissa och de s.k vårdarna bara satt och läste en bok.
jag anmälde till socialstyrelsen men fick bara ursäkter till svars.

För tre veckor sedan var det dags igen. Sex vårdare trängde in mig i ett hörn och jag fick panik. Återigen var jag inte våldsam utan bara manisk och agiterad. De slet sönder min jacka och la mig återigen på MAGE i fyra timmar. Den första vårdaren satt och mobilsurfade och somnade sedan snarkanades, den andra läste en bok. Tilläggas bör att jag har en silikonkula som skaver och en njursjukdom som gör att jag har oerhört svårt att andas när jag ligger på mage. Ngn som vet hur man anmäler på bästa sätt, för DENNA gången kan de inte komma undan.

Jag har pratat o mailat både med verksamhetschef, verksamhetssamordnar och enhetschefer. Detta skedde i Göteborg. Har för mig att det är förbjudet att bälta ngn på mage i Skåne, men vet inte om det stämmer
Mer
10 år 4 månader sedan #634133 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bältning!
Hej!
Det måste vara väldigt obehagligt att bli bältad på mage. Förr skulle bebisar ligga på mage, för att inte få kräks
i luftvägarna. Nu ska de ligga på rygg, för att inte drabbas av plötslig spädbarnsdöd.
Vid fyra timmars bältning går gränsen, där vården måste anmäla till Socialstyrelsen.
Mer
10 år 4 månader sedan #634136 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bältning!
Man ska väl anmäla sånt till HSAN?
  • parpababa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #634146 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Bältning!
jag har läst min slutenvårdsjournal. där har de hittat på saker som jag inte gjort för att sedan bälta mig för dem. jag tror det kan vara för att de ville ge igen och straffa mig för att de tyckte jag var jobbig med mina verbala tics.